سخنگوی وزارت امور خارجه حملات هوایی چند روز اخیر ائتلاف سعودی به مناطق مسکونی و غیرنظامی یمن را محکوم کرد و حامیان نیروهای متجاوز را در این جنایت شریک دانست و گفت: آنها باید به خاطر این حمایت‌ها به افکار عمومی دنیا و مردم یمن پاسخگو باشند.

ایران حملات هوایی اخیر ائتلاف سعودی به مناطق مسکونی و غیرنظامی یمن را محکوم کرد

به گزارش قدس آنلاین، حملات هوایی چند روز اخیر ائتلاف به سرکردگی عربستان سعودی به مناطق مسکونی و غیرنظامی یمن واکنش جمهوری اسلامی ایران را به همراه داشت.

در همین خصوص «سعید خطیب‌زاده» سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران امروز در اظهاراتی با محکومیت حملات هوایی چند روز اخیر ائتلاف متجاوزان به مناطق مسکونی و غیرنظامی یمن که به ویرانی و کشته و زخمی شدن ده‌ها تن از افراد بی‌گناه منجر شد، ضمن تسلیت و ابراز همدردی با بازماندگان قربانیان این حملات، گفت: استمرار حملات نظامی ائتلاف به یمن با سکوت و بی تفاوتی جامعه بین الملل، فروش بدون کنترل سلاح به متجاوزان، اتخاذ رویکرد جانبدارنه و استانداردهای دوگانه در مجامع بین‌المللی در مواجهه با تجاوز ظالمانه هفت ساله علیه مردم یمن، مسیر دستیابی به صلح عادلانه در این کشور را بیش از پیش دشوار کرده است.

گفتنی است؛ رسانه‌های یمنی، صبح دیروز (جمعه)، خبر دادند که جنگنده‌های سعودی یک زندان موقت را در استان صعده (شمال غرب) هدف حمله قرار داده که بر اثر آن تعدادی کشته و زخمی شده‌اند. علاوه بر این، جنگنده‌های ائتلاف سعودی و اماراتی بامداد پنجشنبه چند بار به مناطقی در پایتخت یمن و بندر الحدیده حمله کردند. در همین خصوص وزیر بهداشت دولت نجات ملی یمن امروز اعلام کرد در حمله به این زندان تا این لحظه ۸۲ نفر کشته و ۲۶۶ نفر دیگر زخمی شده‌اند که حال تعدادی از آنها وخیم است.

حامیان نیروهای متجاوز به یمن در این جنایات شریک هستند و باید پاسخگو باشند

سخنگوی وزارت امور خارجه در ادامه تاکید کرد: کشورهای حامی تسلیحاتی نیروهای متجاوز به یمن که با در اختیار قرار دادن بمب‌ها و سلاح‌های نابود کننده به آنان موجب به خاک و خون کشیدن زنان و کودکان یمنی شده‌اند، در این جنایات شریک بوده و باید در قبال حمایت‌هایی از این دست نسبت به افکار عمومی مردم دنیا و مردم یمن پاسخگو باشند. 

خطیب‌زاده در پایان تداوم محاصره و بمباران مردم یمن را نشان دهنده نبود عزم جدی در جهت پیشبرد حل و فصل سیاسی بحران یمن و اصرار بر رویکرد مخرب نظامی خواند که نتیجه‌ای جز ویرانی و نابودی کشور عظیم یمن و بی ثباتی در منطقه به همراه نخواهد داشت.

گفتنی است، «محمد عبدالسلام» سخنگوی جنبش انصارالله یمن و رئیس‌ هیأت مذاکره‌کننده صنعاء نیز روز جمعه به حملات ائتلاف سعودی علیه غیرنظامیان یمنی واکنش نشان داد و در توئیتر تأکید کرد: «کشتار زندانیان زندان صعده، غیرنظامیان در الحدیده و صنعاء و حمله به تأسیسات غیرنظامی توسط متجاوزان، نه مردم [یمن] را به زانو در می‌آورد و نه اراده آن‌ها را در هم می‌شکند. بلکه این جنایت‌ها باعث خواهد شد ملت ما به هر شکل ممکن و با تمام قدرت و حقی که دارند، پاسخ دهند».

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.