بجنورد- رئیس اتحادیه قصابان خراسان شمالی از افزایش قیمت دام زنده که موجب افزایش قیمت گوشت قرمز در بازار می‌شود، ابراز نگرانی کرد.

قیمت گوشت قرمز به 170 هزار تومان رسید| نگرانی اتحادیه قصابان خراسان شمالی

به گزارش قدس آنلاین؛  حسین قاسم‌زاده گفت: طی ۴۰ روز گذشته با افزایش قیمت دام سبک، قیمت گوشت قرمز نیز در بازار افزایش پیدا کرد.

وی افزود: طی ۴۰ روز گذشته قیمت بره نر از ۵۰ هزار تومان به ۷۰ هزار تومان رسید که به دنبال آن قیمت گوشت بره نیز در بازار روند صعودی به خود گرفت و به ۱۷۰ هزار تومان رسید.

رئیس اتحادیه قصابان خراسان شمالی ادامه داد: صادرات و خرید دام مازاد توسط شرکت پشتیبانی امور دام ازجمله عللی بود که موجب شد تا قیمت دام افزایش یابد.

قاسم‌زاده اظهار داشت: اما با توقف صادرات دام قیمت دام زنده کاهش و قیمت گوشت بره در بازار ۱۵۰ هزار تومان اعلام شد.

وی ادامه داد: تا چند روز گذشته قیمت دام زنده کیلویی ۶۲ هزار تومان بود که البته چند روزی است دوباره این قیمت در حال افزایش است که با افزایش قیمت دام سبک به نظر می‌رسد قیمت گوشت نیز دوباره افزایش یابد.

رئیس اتحادیه قصابان خراسان شمالی تصریح کرد: در حال حاضر قیمت گوشت گوساله در بازار ثابت و با رقم ۱۴۷ هزار تومان خریدوفروش می‌شود.

قاسم‌زاده بابیان اینکه میزان مصرف گوشت قرمز در خراسان شمالی تغییر چندانی پیدا نکرده است، بیان کرد: میزان مصرف گوشت در این استان روزانه ۲۰۰ رأس دام سبک و ۱۵ تا ۲۰ رأس دام سنگین است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.