مراسم میلاد حضرت زهرا(س) با حضور بانوان فعال و اندیشمند در عرصه‌های سیاسی، مذهبی و فرهنگی پاکستان به مناسبت بزرگداشت «روز مادر» با محور پیروی از سیرت دخت نبی مکرم اسلام (ص) برای ترویج وحدت اسلامی در شهر «لاهور» مرکز ایالت پنجاب برگزار شد.

گرامیداشت میلاد حضرت زهرا(س) با حضور بانوان اندیشمند در پاکستان

به گزارش قدس آنلاین، این مراسم با عنوان کنفرانس حضرت زهرا (س) و روز مادر، به میزبانی مسوولان حوزه زنان حزب «مجلس وحدت مسلمین» در شهر لاهور با حضور بانوان برتر در عرصه سیاست، دینی، فرهنگی و مدنی و همچنین صدها نفر از دانشجویان دانشگاه‌های مختلف برگزار شد.

خانم «پروین سرور» همسر حکمران ایالت پنجاب به عنوان مهمان ویژه این مراسم طی سخنانی گفت: راه کمال و هدایت بشریت در گرو پیروی از فرامین الهی است و پروردگار جهان اهل بیت علیهم السلام را وسیله‌ای برای ارتباط بین بنده و مخلوق قرار داده است.

وی افزود: رفاه و سعادت زنان و بانوان جوامع اسلامی و بشریت را باید در سیرت و منویات بانوی دوعالم حضرت‌ ام ابیها سلام الله علیها جستجو کرد، بانویی که رهبران و پیشوایان از نسل پاکش سرچشمه گرفتند.

همسر حکمران ایالت پنجاب پاکستان تاکید کرد: برای ترویج فرهنگ اسلامی و مقابله با طرح‌هایی که درصدد تخریب چهره مهربان اسلام و تضعیف اعتقادات مانند حیا و عفت هستند، نقش بانوان بسیار مهم و حساس تلقی می‌شود. 

خانم «سیده زهرا نقوی» نماینده پارلمان ایالت پنجاب و دبیر شعبه زنان «مجلس وحدت مسلمین» از احزاب پیشروی شیعیان پاکستان با ابراز خرسندی از اجتماع باشکوه بانوان فرهیخته متعلق به مذاهب اسلامی و اقشار مختلف جامعه، گفت: حضرت‌ ام ابیها (ع) که گواه صداقت، عفت، شجاعت و عظمت ایشان را خداوند و رسول مکرم اسلام (ص) داده‌اند، الگویی مقدس و بارز برای تمامی زنان به ویژه بانوان جوامع اسلامی است.

وی افزود: عشق و محبت به اهلبیت علیهم السلام و پیروی از منویات آنان اساس وحدت میان مسلمانان است. ما باید با بهره‌گیری از شیوه زندگی آن حضرت به تحکیم وحدت اسلامی کمک کنیم.

خانم «‌ام البنین» نماینده مجلس ایالتی پنجاب از حزب تحریک انصاف و خانم «سیده حنا تقوی» دبیرکل ایالتی بخش بانوان حزب مجلس وحدت مسلمین نیز طی سخنانی با تبریک این روز، شیوه زندگی حضرت‌ ام ابیها را الگوی کامل برای زنان و جامعه بانوان در جهان اسلام دانستند.

همچنین برخی از بانوان سرشناس پاکستان اعم از شیعه و سنی ایام ولادت دخت نبی مکرم اسلام (ص) را گرامی داشته و ارادت خود را به حضرت فاطمه زهرا (س) و اهل بیت علیهم السلام ابراز کردند.

در اجتماع حضرت زهرا (ص) و روز مادر صدها نفر از طلاب دینی از حوزه علمیه بانوان، فعالان مذهبی و اجتماعی متعلق به گروه‌های مختلف شیعه و اهل تسنن شرکت کرده و سخنرانان درخصوص شیوه حیات حضرت صدیقه کبری (س) به گفت وگو پرداختند. 

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.