مسئول سازمان بسیج جامعه زنان خراسان رضوی با اشاره به جزئیاتی از برگزاری ششمین دوره جشنواره شبیه یاس در مشهد گفت: حدود ۱۵۰۰ اثر در سال ۱۴۰۰ به دبیرخانه جشنواره ارسال شده که با انتخاب آثار برتر این جشنواره به کار خود پایان می‌دهد.

جزئیاتی از برگزاری جشنواره شبیه یاس در مشهد

به گزارش قدس انلاین، رویا حیدرزاده در خصوص برگزاری جشنواره شبیه یاس اظهار کرد: جشنواره بزرگ فرهنگی هنری شبیه یاس با هدف کشف استعدادها، فعال‌سازی گروه‌های هنرمند و شکوفایی ذوق هنری بانوان دغدغه‌مند جهت تولید آثار فاخر با محتوای ارزشی در ۶ سال گذشته در سطح استان برگزار شده و خوش‌بختانه مورد استقبال دختران جوان و نوجوان هم قرار گرفته است.

وی ادامه داد: تولید آثار ارزشی با موضوعات محوری همچون ترویج فرهنگ فاطمی، سبک زندگی ایرانی اسلامی و زن تراز انقلاب اسلامی صورت گرفته است. از آنجایی که رسالت بسیج جامعه زنان پرداختن به مسائل فرهنگی و تربیتی است، لذا باید به شیوه‌های تاثیرگذار روی آورد که یکی از مهم‌ترین این شیوه‌ها هنر و استفاده از قالب‌های جذاب هنری است.

حیدرزاده تصریح کرد: جشنواره شبیه یاس امسال در ۶ قالب هنری، گویندگی و اجرا، پادکست، کلیپ، پوستر، سرود و استندآپ برگزار شد. آثار ارسالی به این جشنواره در ۲ مرحله نیمه‌نهایی، سطح شهرستان‌ها و مرحله نهایی، سطح استانی بررسی و داوری شده است.

مسئول سازمان بسیج جامعه زنان خراسان رضوی خاطرنشان کرد: با انتخاب آثار برتر این جشنواره اختتامیه آن ۶ بهمن ماه همزمان با ایام ولادت حضرت زهرا(س) با هدف پاسداشت هنر شرکت‌کنندگان در جشنواره و ارائه آثار هنری تاثیرگذار به جامعه در سالن انقلاب مجتمع آیه‌های مشهد برگزار خواهد شد.

وی با بیان اینکه پایان این دوره آغازی است برای برگزاری جشنواره ۱۴۰۱، اضافه کرد: همچنین در این مراسم از آثار برتر با حضور بانوان فعال، میهمانان ویژه‌ و مسئولان امور بانوان در نهادهای مختلف استانی رونمایی می‌شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.