مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی با بیان اینکه راهبرد اصلی سازمان تأمین اجتماعی توسعه بیشتر بیمه همگانی است و باید این حق را برای آحاد جامعه ادا کنیم، گفت: زمینه‌های قانونی گسترش پوشش بیمه‌ ای مورد توجه قرار می گیرد و بیمه خانواده ایرانی و دانشجویان را با جدیت پیگیری می کنیم.

بیمه خانواده ایرانی و دانشجویان را با جدیت دنبال می‌کنیم

به گزارش قدس آنلاین از سازمان تأمین اجتماعی، سید میرهاشم موسوی در مراسم تکریم و معارفه مدیرکل تأمین اجتماعی شهرستان‌های استان تهران اظهار داشت: به این موضوع کمتر توجه شده است که تأمین اجتماعی باید اجتماعی باشد و همه آحاد جامعه و شرکای اجتماعی می‌توانند در اجتماعی شدن تأمین اجتماعی نقش داشته باشند؛ مردمی عمل کردن نقطه قوت این سازمان است.

وی افزود: "تأمین اجتماعی بستری برای خدمت است که بیش از ۵۰ درصد جامعه به صورت مستقیم و تقریباً همه کشور به صورت غیرمستقیم از خدمات این سازمان استفاده می‌کنند. پیش از انقلاب پوشش بیمه ای کشور حدود ۲۰ درصد بوده و امروز به ۷۰ درصد رسیده است و البته باید برای پوشش کامل و تحقق بیمه همگانی برای همه مردم اقدام کنیم. هر چند مشکلات و محدودیت‌هایی داریم اما با وجود دشمنی‌های زیادی که علیه کشور ما وجود دارد؛ دستاوردهای کشور قابل توجه است."

مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی توسعه خدمات درمانی را از دیگر اقدامات ارزشمند این سازمان برشمرد و گفت: "تعهدات درمانی از خدمات و تعهداتی است که در بدو ورود به سازمان برای همه بیمه‌شدگان و خانواده آنان و کل جامعه تحت پوشش برقرار می‌شود. خدمات درمانی تأمین اجتماعی توسعه بسیار بیشتری نسبت به سایر خدمات داشته است.  قبل از انقلاب ما ۱۱ بیمارستان داشتیم و امروز ۷۸ بیمارستان و ۳۷۰ درمانگاه داریم. آثار این خدمات در جامعه بسیار مشهود است و مولفه‌های رفاه عمومی و کیفیت زندگی بالا رفته و امید به زندگی از ۵۵ سال به بیش از ۷۷ سال رسیده است."

موسوی با بیان اینکه با وجود مشکلات و محدودیت‌ها، دستاوردهای کشور نیز بسیار زیاد است، گفت: ”دستاوردهای ما با تلاش و فعالیت جهادی محقق شده و فعالیت جهادی به تعبیر مقام معظم رهبری، آن نوع فعالیتی است که در مقابل دشمن انجام می‌شود. امروز نیز در حوزه تبیین و تشریح دستاوردهای نظام نیازمند جهاد تبیین هستیم. وقتی دشمن برای ناکارآمد جلوه دادن نظام تلاش می‌کند ما نیز باید با جهاد تبیین نقاط قوت و کارآمدی کشور را به جامعه معرفی کنیم و تبیین جهادی فعالیتها از جمله مواردی است که باید مورد توجه قرار گیرد."

وی با اشاره به اقدامات صورت گرفته برای توسعه خدمات الکترونیک در سازمان تأمین اجتماعی، گفت: "در این زمینه مقدمات لازم برای کار جهادی و هوشمند فراهم شده است. اقدامات صورت گرفته زمینه‌ساز تأمین اجتماعی هوشمند خواهد بود و تلاش ما این است که مداخلات انسانی را در خدمات کاهش دهیم. جلوگیری از فرار بیمه‌ای با استفاده از فناوری باید مورد توجه قرار گیرد و روش‌های نوین را برای بازاریابی استفاده می‌کنیم."

مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی استفاده از منابع انسانی به عنوان مهمترین سرمایه این سازمان را از مهمترین اولویت‌ها برشمرد و گفت: "تاکید ما به مدیرکل جدید شهرستان‌های استان تهران این است که از سرمایه انسانی به صورت صحیح و با حداکثر بهره‌وری استفاده کنند. در انتصابات اولویت و سعی ما این است که انتصابات از درون مجموعه انجام شود و ظرفیت بالایی که در سیستم موجود است را استفاده می‌کنیم."

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.