یک استاد دانشگاه گفت: تذکر اخیر رهبر انقلاب در جمع ذاکرین اهل بیت(ع) برای این است که مداحان به‌جای پرداختن سطحی واقعه عاشورا، جامعه را به عمق این ابر رویداد تاریخی حرکت دهند.

 هشدار رهبر انقلاب در دیدار مداحان ناظر به تلاش غرب برای تحریف عاشوراست

به گزارش قدس انلاین، عمران علیزاده  با اشاره به بیانات اخیر رهبر معظم انقلاب در دیدار مداحان گفت: شیعه فقط با کربلا زنده نیست، شیعه برای عدم تکرار واقعه کربلا زنده مانده است. حوادث منتهی به عاشورا و اثرگذاری این واقعه بر سرنوشت بشریت تاریخ  را تغییر داده است.

وی تاکید کرد: درک این مطلب برای عدم تکرار آن حیاتی است و یادآوری آن  در جهان امروز می تواند از مهمترین عوامل تنظیم روابط بین گروه‌های انسانی و نگاهی نو به روابط بین الملل  باشد.

این استاد دانشگاه افزود: در راهبردهای تمدن غرب برای جهان اسلام، فهم عمیق واقعه عاشورا توسط امت اسلامی از عوامل مهم تغییر توازن قدرت به نفع جهان اسلام محسوب می شود. به همین دلیل تحریف عاشورا و تفسیر سطحی یا سکولاریستی از آن برای تمدن غرب با نفوذ شبکه همکار غرب در لباس دین مهمتر از حذف این واقعه بشمار می رود.

وی ادامه داد: شاهکار این شبکه بیان بخشی از واقعیتها حتی با ارائه مستندات تاریخی درباره عاشوراست بدون آنکه کلمه‌ای به اصلی‌ترین و حیاتی‌ترین  پیام عاشورا برای امروز امت اسلامی یعنی مقاومت اشاره ای شود.

علیزاده یادآور شد: هشدار اخیر رهبر انقلاب به ذاکرین اهل بیت(ع) دقیقا  اشاره به همین نکته بود که بجای پرداختن به سطح درخواست‌های جامعه از واقعه عاشورا، جامعه را به عمق این ابر رویداد تاریخی حرکت دهید تا دین و دنیای خود را در سرنوشت ساز ترین پیچ تاریخ بشریت پیش از ظهور نجات دهند. این وعده الهی و معجزه عاشوراست.

انتهای پیام/

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.