بجنورد- مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای خراسان شمالی عنوان کرد: در حال حاضر احداث و آسفالت راه روستایی این استان از میانگین کشوری ۱۱ درصد عقب است.

عقب‌ماندگی ۱۱درصدی احداث و آسفالت راه روستایی خراسان شمالی

به گزارش قدس آنلاین؛ جعفر شهامت اظهار داشت: خراسان شمالی دارای چهار هزار و ۶۵۲ کیلومتر راه روستایی است که از این میزان دو هزار و ۶۵ کیلومتر یعنی ۴۴,۳ درصد آسفالت شده است که این استان ۱۱ درصد در احداث و راه روستایی از میانگین کشوری عقب است.

وی بابیان این‌که ۵۳,۸ درصد از راه‌های روستایی در کشور آسفالت است، افزود: سال گذشته ۲۲,۸ کیلومتر راه روستایی در استان آسفالت و احداث شد و بر این اساس امسال، راه‌های روستایی استان ۵,۵ کیلومتر بیشتر از سال قبل آسفالت و احداث‌شده است و اگر وضعیت جوی مناسب باشد، در صورت تثبیت دمای هوا می‌توان این میزان را تا پایان سال نیز افزایش داد، اگرچه با توجه به اهمیت توسعه روستایی نیاز به افزایش چند برابری دارد.

شهامت یکی از عوامل عقب‌ماندگی خراسان شمالی در احداث راه روستایی را وضعیت جغرافیایی استان و پرهزینه بودن احداث راه در نیمه شمالی استان برشمرد و خاطرنشان کرد: شمال استان، کوهستانی و خاک آن به لحاظ راه‌سازی نامرغوب است و احداث و آسفالت راه در این مناطق به هزینه بیشتری نیاز دارد.

وی ادامه داد: همچنین خراسان شمالی جزو استان‌های محروم در کشور است و ازنظر توزیع نیازمندی‌های اعتباری زیرساخت‌ها، علیرغم نگاه توسعه‌ای به زیرساخت‌ها در سال گذشته وضعیت اعتباری، تناسبی با پروژه‌های راه روستایی در حال احداث نداشته است به‌نحوی‌که دریکی از شهرستان‌ها باوجود مطالبات بالای ۸۰ میلیارد ریال پیمانکاران، تخصیص اعتبارات کمتر از ۳۰ میلیارد ریال بوده است که امکان اجرای آسفالت درراه روستایی را سلب کرده بود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.