دو نمایشگاه تخصصی در زمینه صنعت کشاورزی و صنعت آب و فاضلاب با حضور معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و تعدادی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی مشهد گشایش یافت.

 افتتاح دو نمایشگاه بین‌المللی با حضور معاون وزیر صمت در مشهد

به گزارش قدس آنلاین، معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و رییس سازمان حمایت از حقوق مصرف کنندگان و تولیدکنندگان عصر سه شنبه در حاشیه برپایی این نمایشگاه گفت: توانمندی های خراسان رضوی در خصوص صنایع وابسته به کشاورزی و ادوات آن قابل توجه است که این مهم در نمایشگاه امروز نمود دارد.

عباس تابش افزود: برآیند آنچه در این نمایشگاه صنعت کشاورزی و صنعت آب و فاضلاب کشور نشان می دهد حاکی از توان تولید بالای کشور در تولید ادوات کشاورزی به ویژه تراکتور است که قابلیت صادرات نیز دارد و می توان از این ظرفیت برای تامین نیاز ۱۵ کشور همسایه ایران بهره گرفت.

وی اضافه کرد: ما در دولت مکلف هستیم زیرساختهای لازم را برای تولید ادوات کشاورزی و آسان کردن حضور تولیدکنندگان در بازارهای هدف فراهم کنیم.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: متاسفانه امروز واحدهای تولیدی ادوات کشاورزی در کشور به دلیل مشکلات اقتصادی با حداکثر ۵۰ درصد از ظرفیت اسمی خود تولید دارند اما می‌توان از ۵۰ درصد ظرفیت خالی آنها برای تولید به قصد صادرات و کاهش قیمت تمام شده ادوات کشاورزی بهره گرفت.

تابش در پاسخ به سوالی در خصوص قیمت‌گذاری تراکتور افزود: بنگاه تولیدی می تواند راسا نسبت به قیمت‌گذاری آن اقدام کند اما این قیمت‌گذاری باید ضمن رعایت ضوابط لازم آن باشد.

وی ادامه داد: این که بنگاه های اقتصادی تولید تراکتور قیمت خود را افزایش داده اند باید در خصوص این که این افزایش قیمت در قاعده بوده یا خارج از آن، بررسی شود، پرونده هایی در این زمینه وجود دارد که در دست بررسی است اما هنوز نتایج آن نهایی نشده است.

معاون نمایشگاهی شرکت نمایشگاه بین المللی مشهد نیز  در خصوص نمایشگاه های مزبور گفت: امروز هفدهمین نمایشگاه بین المللی کشاورزی (ماشین آلات، ادوات و مکانیزاسیون، نهاده ها، تجهیزات گلخانه ای و سیستم های آبیاری) به همراه پانزدهمین نمایشگاه بین المللی آب و فاضلاب و صنایع وابسته در محل دائمی نمایشگاه بین المللی مشهد گشایش یافته است.

علی جلوه افزود: پانزدهمین نمایشگاه بین المللی آب و فاضلاب و صنایع وابسته با هدف معرفی ظرفیتهای داخلی و خارجی، رونمایی و آشنایی با محصولات جدید، برقراری ارتباط مناسب میان تولیدکنندگان و مصرف کنندگان، توسعه و معرفی فناوریهای جدید در حوزه آب و آبیاری در بخش کشاورزی راه اندازی شده است.

وی ادامه داد: این نمایشگاه در سه هزار و ۳۰۰ متر مربع فضای نمایشگاهی با حضور ۵۰ شرکت و نمایندگی شرکتهای خارجی از استانهای خراسان رضوی، تهران، همدان، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، خوزستان، مرکزی، اصفهان، فارس، کرمان، مازندران، قزوین، چهارمحال و بختیاری، کردستان برپا شده است.

معاون نمایشگاهی شرکت نمایشگاه بین المللی مشهد زمینه فعالیت شرکتهای مزبور را آب و فاضلاب و سیستمهای آبیاری ذکر و گفت: برگزاری بیش از ۱۰ عنوان کارگاه آموزشی، سمینار و نشستهای تخصصی با همکاری وزارت جهاد کشاورزی، نشست مشترک سازندگان ادوات و ماشین آلات کشاورزی کشور با حضور رییس مرکز مکانیزاسیون وزارت جهاد کشاورزی از برنامه های جنبی این نمایشگاه است.

جلوه افزود: هفدهمین نمایشگاه بین المللی کشاورزی (ماشین آلات، ادوات و مکانیزاسیون، نهاده ها، تجهیزات گلخانه ای و سیستمهای آبیاری) نیز در گستره ۱۰ هزار متر مربعی از فضای نمایشگاهی گشایش یافته است.

وی ادامه داد: در این نمایشگاه ۱۸۰ شرکت داخلی و نمایندگی کشورهای خارجی از استانهای تهران، همدان، آذربایجان شرقی و آذربایجان غربی، خوزستان، یزد، مرکزی، اصفهان، فارس، کرمان، مازندران، قزوین، چهارمحال و بختیاری، کردستان برپا شده حضور یافته اند که زمینه فعالیت این شرکتها ادوات، ماشین آلات و مکانیزاسیون، نهاده ها، تجهیزات گلخانه ای، سیستم های آبیاری و آبرسانی و تشریفات است.

معاون نمایشگاهی شرکت نمایشگاه بین المللی مشهد گفت: بیش از ۲ هزار نفر از کشاورزان پیشرو در خراسان رضوی در حوزه تولیدات کشاورزی از نمایشگاه مذکور با همکاری سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی فعالیت دارند.

۲ نمایشگاه صنعت کشاورزی و صنعت آب و فاضلاب تا هشت بهمن ماه از ساعت ۱۱ تا ۱۸ بعد از ظهر در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی مشهد پذیرای علاقه مندان است.

انتهای پیام

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.