قدس آنلاین نگاهی دارد به تیترهای صفحه اول روزنامه های جهان در روز چهارشنبه بیست و ششم ژانویه ۲۰۲۲ (ششم بهمن ماه ۱۴۰۰)

مروری بر صفحه اول مطبوعات جهان (چهارشنبه ۶ بهمن ۱۴۰۰) + عکس

نیویورک تایمز

روزنامه نیویورک تایمز عکس اصلی صفحه نخست خود را به تخلیه بار هواپیمای آمریکایی در شهر کیف پایتخت اوکراین اختصاص داده است. در این هوپیما مهمات مختلف جنگی از جمله موشک های ضد تانک برای اوکراینی ها ارسال شده که در ادامه تنش های این کشور با روسیه اتفاق می افتد. این در حالی است که مقامات اوکراینی احتمال وقوع جنگ با روسیه را بالا ندانسته و تحرکات در نزدیکی مرز خود را طبیعی لقب داده اند.

گاردین

روزنامه گاردین چاپ انگلیس در گزارشی از ورود پلیس بریتانیا به قضیه برگزاری مهمانی های نخست وزیر این کشور یعنی بوریس جانسون خبر می دهد. بعد از حواشی بزرگ برگزاری مهمانی سال نوی میلادی جانسون، افشای برگزار شدن یک مهمانی دیگر توسط او در قرطنینه سال ۲۰۲۰ ضربه دیگری را برای او به وجود آورده و اکنون با ورود پلیس وی باید منتظر طبعات انتشار گزارش های آنان در این رابطه باشد. گاردین همچنین در گزارش جداگانه ای از پرواز هواپیماها در قاره اروپا در این زمستان با بیش از ۱۰۰ هزار صندلی خالی خبر می دهد.

ژاپن تایمز

روزنامه ژاپن تایمز در گزارشی به اوج گیری سویه اومیکرون کرونا در این کشور پرداخته که وضعیت را در چندین شهر خطرناک کرده است. این روزنامه همچنین اهمیت توجه بیشتر به امنیت اقتصادی را یکی از الزامات توجه مسئولان ژاپنی به اقتصاد دانسته و در گزارش دیگری از واکنش معتدل تر از آنچه پیش بینی می شد از طرف مقامات این کشور به سیستم خرید و پرداخت در زمان دیگر برای مشتریان که توسط برخی از نهادها در این کشور در جریان است خبر می دهد.

یواس ای تودی

روزنامه یواس ای تودی در گزارش اصلی صفحه نخست خود با کارشناسانی مصاحبه کرده که معتقدند در صورتی که در مقابل آنچه تهاجم احتمالی پوتین به روسیه خوانده شده مقاومت نکنند، روسیه به این نیز قانع نبوده و پس از اوکراین برای به دست آوردن مناطق دیگر نقشه خواهد کشید. این روزنامه همچنین میزان محبوبیت جو بایدن را بعد از سال اول ریاست جمهوری با روسای جمهوری پیشین مقایسه کرده که بایدن در رتبه یکی مانده به آخر قرار گرفته است.

حریت

روزنامه حریت چاپ ترکیه، در گزارش اختصاص خبرنگار خود از خیابان های استانبول، وضعیت بحرانی این شهر در میان بارش برف سهمگین را مخابره کرده است. در این گزارش با عنوان «۱۷ ساعت کابوس» خبرنگار حریت که خود در خیابان گیر افتاده بوده، از جزئیات مشکلات به وجود آمده در شهر از توقف خودروها حتی در بزرگاهراها و متوقف شدن سیستم حمل ونقل عمومی و دیگر مشکلات سخن به میان آورده که او را به مدت ۱۷ ساعت درگیر کرده بوده است.

واشنگتن پست

روزنامه واشنگتن پست علاوه بر چاپ مقاله ای با عنوان «ترس از جنگ در اوکراین افزایش یافته است» در ادامه دمیدن آتش بر تنش ها میان روسیه و اوکراین، عکس اصلی صفحه نخست خود را به خطری که از گوش پناهجویان در سواحل ایتالیا گذشت اختصاص داده است. در این حادثه قایق های پناهجویان که عمدتا از آفریقا به سمت ایتالیا در حرکت بودند، در نزدیکی سواحل این کشور دچار طوفان سهمگین شده و در آخرین لحظات توسط گارد ساحلی نجات یافتند.

گلوبال تایمز

روزنامه گلوبال تایمز چاپ چین، گزارش و عکس اصلی صفحه نخست خود را به دیدار مجازی شی جینپینگ رئیس جمهر چین با مقامات چندین کشور آسیای مرکزی اختصاص داده است. شی جین پینگ در این دیدارها وضعیت مبادلات با کشورهای آسیای مرکزی را خوب ارزیابی کرده که «می تواند به صورت انفجارگونه ای پیشرفت کند». گلوبال تایمز همچنین تعریف و تمجید های «باخ» رئیس کمیته بین المللی المپیک را در شکل مدیریت چینی ها پیش از برگزاری مسابقات المپیک زمستانی پکن بازتاب داده است.

گِلوب اَند مِیل

روزنامه گلوب اند میل چاپ کانادا در گزارشی از پیدا شدن ۹۳ مکان احتمالی دفن جدید افراد در این کشور خبر می دهد. این مکان ها توسط مقامات شهر ویلیامز لیک در استان بریتیش کلمبیای این کشور بعد از مدتی جست و جو و انجام تحقیقات پیدا شده اند. این روزنامه همچنین گزارش اصلی صفحه نخست خود را به بازتاب صحبت های مقامات اوکراینی در خصوص اطمینانشان از نزدیک نبودن حمله روسیه به این کشور اختصاص داده است.

جروزالم پست

روزنامه جروزالم پست در گزارشی از بازدید اسحاق هرتزوگ رئیس جمهور اسرائیل از امارات در هفته آینده خبر می دهد. این روزنامه همچنین با همان سیاست روزنامه های آمریکایی از بالا رفتن خطر جنگ میان روسیه و اوکراین گفته و ارسال محموله های مهمات از ایالات متحده به کیف را بازتاب داده است. جروزالم پست همچنین از لزوم تزریق دوز چهارم واکسن کرونا در میان افزایش مبتلایان به این بیماری خبر داده است.

فایننشیال تایمز

روزنامه فایننشیال تایمز گزارش اصلی خود را به آخرین تلاش های بوریس جانسون برای بقا به عنوان نخست وزیر بریتانیا، بعد از ورود پلیس به پرونده برگزاری مهمانی های او در میان قرنطینه همگانی کشورش اختصاص داده است. این روزنامه با وجود اینکه پیشتر جو بایدن از عدم توافق نظر میان متحدان ناتو و آمریکا در خصوص میزان تحریم ها بر علیه روسیه درصورت حمله این کشور به اوکراین صحبت کرده بود، اکنون از به توافق رسیدن آن ها در این مساله خبر می دهد.

تهیه و تنظیم: امیرمحمد سلطانپور

*بازنشر مطالب دپارتمان ترجمه به منزله تأیید یا رد محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان قدس آنلاین منتشر می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.