استاندار خراسان رضوی گفت: در اجرای منویات رهبر معظم انقلاب برای رفع مشکلات اقتصادی و تولید، قرارگاه مرکزی حمایت و پشتیبانی از فعالیت‌های اقتصادی طی دهه فجر در این استان راه‌اندازی می‌شود.

قرارگاه مرکزی حمایت از فعالیتهای اقتصادی در خراسان رضوی راه‌اندازی می‌شود

به گزارش قدس آنلاین، یعقوبعلی نظری روز پنجشنبه در دیدار جمعی از فعالان اقتصادی استان با رییس قوه قضائیه در مشهد افزود: در این قرارگاه هشت قرارگاه فرعی و موضوعی در حوزه های مختلف از جمله دامداری، کشاورزی،

صنعت و زیرساختی تشکیل و مسایل به صورت زیرساختی بررسی خواهد شد.

وی ادامه داد: با این اقدام نقطه مرکزی مدیریت و حمایت از جریان اقتصادی استان تشکیل خواهد شد و راهبردهای استانی و هماهنگی بین‌بخشی در این قرارگاه انجام و کنترلهای لازم صورت خواهد گرفت.

استاندار خراسان رضوی گفت: رشد اقتصادی این استان برای سال آینده ۷.۲ درصد تعیین شده که به همت بخش خصوصی و با تامین منابع مورد نیاز برای رسیدن به این رشد برنامه ریزی لازم صورت گرفته است.

وی افزود: ظرفیتهای مهمی برای فعالیتهای اقتصادی و اثرگذاری اقتصادی در این استان فراهم شده و وجود مضجع شریف حضرت امام رضا (ع) نیز منبع پرفیض معنوی در استان است که علاوه بر برکات فرهنگی، معنوی و اجتماعی می‌تواند برکت اقتصادی نیز داشته باشد.

نظری ادامه داد: اقتصاد زیارت موضوع مهمی است که اگر زمینه زیارت آسان، ارزان و عمومی برای زائران داخلی و خارجی فراهم شود، اثربخشی اقتصادی خواهد داشت.

وی گفت: با دو کشور هم‌مرز هستیم و در تجارت و صادرات در کشور نقش آفرینی موثر داریم.

استاندار خراسان رضوی افزود: در ۹ ماه امسال حدود ۲ میلیون تن کالا از این استان صادر شده که یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون دلار ارزآوری داشته‌ است.

وی با اشاره به وجود ۶۴ ماده معدنی در این استان ادامه داد: هزار معدن در استان دارای پروانه صدور است که فقط ۵۰ درصد آنها فعال هستند. 

نظری گفت: خراسان رضوی با تولید سالانه ۸۵ هزار تن گوشت، اولین تولیدکننده گوشت کشور است و ۲۵ درصد مواد غذایی کشور در بخش کشاورزی در این استان تولید می شود.

وی افزود: در حوزه صنایع نیز ۵۰ شهرک و ناحیه صنعتی و ۵ هزار و ۴۰۰ واحد صنعتی در استان وجود دارد که تعدادی از واحدهای صنعتی راکد هستند و تلاش می شود این واحدها از وضعیت رکود خارج و به چرخه تولید بازگردند.

استاندار خراسان رضوی ادامه داد: به رغم وجود ظرفیتهای بسیار، با مشکلاتی نیز در استان مواجه هستیم که تلاش می شود این مشکلات حل شوند و دستگاه های دولتی از تصدیگری خارج و در خدمت بخش خصوصی قرار گیرند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.