تحولات منطقه

وزیر خزانه‌داری ایالات متحده اذعان کرد که ناآرامی‌های ایران در دسامبر ۲۰۲۵ نتیجه اقدامات آمریکا بود.

وزیر خزانه‌داری ایالات متحده: ناآرامی‌ها در ایران نتیجه اقدامات آمریکا بود
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

«اسکان بسنت» وزیر خزانه‌داری آمریکا در اظهاراتی به سیاست‌های خصمانه کشورش درقبال ایران که به گفته او، منجر به ناآرامی‌های اخیر در کشور شد، اذعان کرد.

او در جلسه استماع کنگره گفت: «رئیس جمهور (دونالد ترامپ) پس از روی کار آمدن خود به وزارت خزانه‌داری ایالات متحده دستور داد تا حداکثر فشار را بر ایران اعمال کند.»

بسنت افزود: «و ما ثمره این کارزار را در ماه دسامبر دیدیم، زمانی که اقتصاد ایران فروپاشید، یک بانک بزرگ ورشکست شد، بانک مرکزی مجبور به نجات آن شد که منجر به تورم شد و ایرانیان به خیابان‌ها آمدند.»

ترامپ روز چهارشنبه نیز اذعان کرد که از آشوب‌ها در ایران حمایت کرده است.

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • مدیر سایت مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظرات پس از تأیید منتشر می‌شود.
captcha