استاندار خراسان رضوی گفت: بخش خصوصی باید شاکله خاص خود را متناسب با شرایطی چون جنگ اقتصادی شکل دهد.

لزوم تشکیل ساختار بخش خصوصی متناسب با جنگ اقتصادی

به گزارش قدس انلاین و به نقل از  استانداری خراسان رضوی یعقوبعلی نظری در نشست شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی با بیان اینکه گرهی نیست که با هماهنگی و همدلی موجود در استان باز نشود، اظهار کرد: در سطح استانی، باید با همدلی مشکلات را مرتفع نماییم و در سطح ملی نیز با استفاده از ظرفیت نمایندگان و رئیس اتاق ایران می‌توان برای حل مسائل پیگیری‌های لازم را انجام داد.

وی افزود: در جلسه نخست حضورم در شورای گفت‌وگوی استان اعلام کردم که بخش خصوصی را بخش مردمی می‌دانم و دستگاه‌های حاکمیتی باید به بخش مردمی و بخش خصوصی خدمت بدهند. از سویی، اگر تشکل‌های مردمی نیازمند تحول و اصلاح هستند، باید در این راستا اقدام گردد. اگر شرایط به گونه‌ای است که بخش خصوصی باید شاکله خاص خود را متناسب با شرایطی چون جنگ اقتصادی شکل دهد، لازم است این اتفاق بیفتد و ما نیز در حوزه دولتی این کار را انجام خواهیم داد تا از لحاظ ساختاری و سازوکار، متناسب با شرایط موجود حرکت نماییم.

استاندار خراسان رضوی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به وجود ۶ اشکال در بخش دولتی این استان، گفت: نخستین اشکال این است که در استان راهبردگذاری نداشته‌ایم؛ ما مساله و ضعفی به نام راهبردگذاری و رویکردگذاری احساس کردیم. نکته دوم اینکه مشکل هدف گذاری عملیاتی به شکل معین و مشخص در موضوعات مختلف داشته‌ایم؛ لذا در دستگاه‌ها نیاز به تعیین اهداف عملیاتی و برنامه‌ای داریم که ما را به آن اهداف برساند.

نظری ادامه داد: مشکل سوم این است که مرکزیتی وجود ندارد که جریان اقتصادی استان را رصد و مدیریت کند. این در حالی است که فعالیت‌های گسترده اقتصادی استان باید در مرکزی مورد رصد قرار گیرد. 

وی در بیان نکته چهارم با اشاره به لزوم هماهنگی بین فعالیت‌های اقتصادی استان تصریح کرد: باید بدانیم این نقطه هماهنگی کجاست. نکته پنجم اینکه، اگر در جایی دچار انحراف و ایستایی و کندی شدیم، نقطه برای هدایت به سمت مسیر باید وجود داشته باشد؛ اما در این زمینه نیز دچار ضعف هستیم. نکته ششم، نبود نقطه‌ای مرکزی برای حمایت از جریان‌های اقتصادی به صورت متمرکز است. 

استاندار خراسان رضوی افزود: باید راهبردگذاری کنیم که اهداف معین شده در دستگاه‌ها در بخش‌های مختلف، چیست و سپس این اهداف از نقطه‌ای مرکزی حمایت و هدایت شود. لذا قولی که در جلسه نخست شورا مبنی بر ایجاد قرارگاه مرکزی پشتیبانی و حمایت از فعالیت‌های اقتصادی دادم، باید مدنظر قرار گیرد. در این راستا ذیل این قرارگاه ۶ قرارگاه موضوعی نیز باید ایجاد شود.

نظری تصریح کرد: فرق ستادهای استانی با قرارگاه این است که قرارگاه وارد فاز عملیاتی می‌شود و با رصد، هدایت و حمایت به لحظه، کار را پیش می‌برد. لذا در دهه فجر امسال به عنوان اولین استان قاطعانه وارد این موضوع می‌شویم و ساختار قرارگاه استان رونمایی خواهد شد. در جهاد کشاورزی ضمن اینکه کارهای سازمان انجام می‌شود، قرارگاه تامین منابع هم با مسئولیت مدیرکل امور اقتصادی استان ایجاد خواهد شد. 

وی افزود: یکی از موضوعاتی که قرارگاه دنبال می‌کند این است که فرایندهای مخل در دستگاه‌ها بایستی تسهیل شود. هیچ واحد صنعتی تعطیل نگردد و ایجاد ظرفیت‌های جدید نیز در دستور کار قرار گیرد.

انتهای پیام

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.