معاون وزیر خارجه روسیه هشدار داد در صورتی که آمریکا به تداوم سیاست تغییر رژِیم در قبال کره شمالی ادامه دهد، گفت‌وگویی در خصوص موضوع هسته‌ای شبه‌جزیره کره وجود نخواهد داشت.

مسکو: تا وقتی آمریکا دنبال تغییر رژیم باشد مذاکره با کره شمالی غیرممکن است

به گزارش قدس آنلاین، «ایگور مورگولف» معاون وزیر امور خارجه روسیه گفت اگر ایالات متحده و متحدانش همچنان به دنبال تغییر رژیم در کره شمالی باشند، هیچ گفت‌وگویی در خصوص موضوع هسته‌ای شبه‌جزیره کره وجود نخواهد داشت.

وی افزود: در صورتی که آمریکا به سیاست ظالمانه خود ادامه دهد، شبه‌جزیره کره ممکن است بار دیگر به نقطه آغاز تحولات خطرناک تبدیل شود.

این دیپلمات روس در ادامه مصاحبه امروز (جمعه) خود با خبرگزاری «تاس» گفت: در یک کلام، اگر ایالات متحده به سیاست دوران اوباما مبنی بر «صبر استراتژیک» بر اساس این ایده که فشار تحریم‌ها کره شمالی را وادار به تسلیم خواهد کرد، بازگردد، این مسیر تنها به تشدید تنش و دور جدیدی از مسابقه تسلیحاتی منجر خواهد شد.

وی افزود: «ما با جدیت تمام به آمریکا هشدار می‌دهیم که زمان اعلامیه‌های توخالی گذشته است؛ راه‌حل‌های مشخصی نیاز است، بدون آن‌ها، شبه‌جزیره کره ممکن است بار دیگر به نقطه آغاز تحولات بسیار خطرناک تبدیل شود». به گفته مورگولف، مسکو آماده است تا بر اساس ابتکارات روسیه و چین در مورد حل و فصل مسئله شبه‌جزیره کره در مورد این موضوع گفت‌وگو کند.

اواخر دی‌ماه، دولت آمریکا در ادامه فشار واشنگتن بر پیونگ‌یانگ، از تحریم‌های جدید وزارت خزانه‌داری این کشور علیه کره شمالی خبر داد. وزارت خزانه داری آمریکا اعلام کرد که پنج شخص که تابعیت کره شمالی دارند را به فهرست تحریم‌ها اضافه کرده است.

در واکنش به این فشارها، رهبر کره شمالی اخیراً ضمن صدور دستور بازنگری در اقدامات اعتمادسازی با آمریکا، سیاست‌های خصمانه واشنگتن علیه پیونگ‌یانگ را به‌ شدت محکوم کرد. کیم ضمن محکوم کردن سیاست‌های واشنگتن، در جلسه دفتر سیاسی قول داد کره شمالی برای رویارویی طولانی مدت با آمریکا آماده شود.

رهبر کره شمالی همچنین به مقامات دستور داد تا از سرگیری فعالیت‌های موقتاً تعلیق شده را بررسی کنند. پیونگ‌یانگ از اواخر سال ۲۰۱۷ یک تعلیق خودخواسته برای آزمایش‌های اتمی و موشک‌های بالستیک قاره‌پیما اعمال کرده است.

رسانه‌های سئول بامداد پنجشنبه از انجام آزمایش موشکی جدید توسط کره شمالی این کشور خبر دادند. ارتش کره جنوبی در بیانیه‌ای اعلام کرد که پیونگ‌یانگ دو فروند پرتابه نامشخص را به سمت دریای شرقی شلیک کرده است. این ششمین آزمایش موشکی کره شمالی طی ماه جاری بود که برابر با تمام آزمایش‌های موشکی این کشور در سال ۲۰۲۱ بوده است.

اتحادیه اروپا در واکنش به آزمایش موشکی جدید کره شمالی، توقف این اقدامات و آغاز گفت‌وگوها درباره عدم گسترش سلاح‌های اتمی را خواستار شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.