سخنگوی وزارت امور خارجه با اعلام این‌که سفر امیرعبداللهیان به هند در پی ابتلای وزیر خارجه این کشور به کرونا به تعویق افتاده است، گفت که این سفر همچنان در دستورکار قرار دارد.

سفر امیرعبداللهیان به هند در پی ابتلای وزیر خارجه این کشور به کرونا به تعویق افتاد

به گزارش قدس آنلاین، «سوبرامانیام جایشانکار» وزیر خارجه هند امروز (جمعه) از ابتلای خود به کرونا خبر داد.

قرار بود هفته پیش رو حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران به هند و سپس سریلانکا سفر کند که در همین خصوص خبرنگار فارس در گفت‌وگو با سعید خطیب‌زاده درباره انجام این سفر با توجه به شرایط کنونی و ابتلای وزیر خارجه هند به کرونا سؤال کرد که وی گفت: سفر آقای امیرعبداللهیان به هند در برنامه بود که به دلیل ابتلای وزیر خارجه این کشور به کرونا به تعویق افتاده است.

خطیب‌زاده ضمن آرزوی سلامتی برای وزیر خارجه هند اعلام کرد که سفر رئیس دستگاه دیپلماسی جمهوری اسلامی ایران به هند همچنان در دستورکار باقی خواهد ماند.

حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران دوشنبه شب چهارم بهمن ماه در حاشیه همایش ملی ایران و همسایگان در مرکز مطالعات سیاسی و بین‌المللی وزارت امور خارجه و در جمع خبرنگاران اعلام کرد که هفته آینده (هفته پیش رو) به هند و سریلانکا سفر خواهد کرد و افزود: در این سفر چند هدف را دنبال می‌کنیم اولا همتای من در چهار ماه گذشته دو بار به ایران سفر کرده و ما از روابط سیاسی و اقتصادی با هند برخورداریم و موضوعات متنوع سیاسی، اقتصادی و همکاری‌ها در حوزه فناوری بین دو کشور جریان دارد.

حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران همچنین در توئیتی ضمن تبریک جشن روز جمهوری در هند نوشت: صمیمانه‌ترین آروزها برای همکارم وزیر امور خارجه هند آقای جایشانکار و همچنین دولت و ملت جمهوری هند برای جشن روز جمهوری در این کشور. به تلاش‌ها برای گسترش هر چه بیشتر و همه جانبه روابط در سطوح دوجانبه، منطقه‌ای و در مجامع بین‌المللی ادامه می‌دهیم.

گفتنی است شهریور ماه نیز قرار بود حسین امیرعبداللهیان در پاسخ به دعوت همتای هندی به دهلی نو سفر کند که به خاطر همراهی با آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور در نشست سران سازمان همکاری شانگهای در ترکمنستان این سفر به زمان دیگری موکول شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.