رییس قوه قضائیه گفت: دستگاه قضایی باید مستقل بوده و وامدار هیچ نهادی نباشد اما می‌توان با حفظ حرمت و استقلال از امکانات دولت و حکومت استفاده کرد.

اژه‌ای: قوه قضائیه باید با حفظ حرمت و استقلال از امکانات دیگر دستگاه‌ها استفاده کند

به گزارش قدس آنلاین،حجت‌الاسلام والمسلمین غلامحسین محسنی اژه‌ای روز پنجشنبه در جمع قضات خراسان رضوی در مشهد افزود: استقلال و شان قوه قضائیه باید حفظ شود اما بیشتر از این باید از امکانات دولت و شهرداری استفاده کنیم زیرا کسری‌های عقب مانده فراوان داریم.
وی ادامه داد: تامین مسکن کارکنان نیز از ضروریات است، با توجه به اینکه تنها با حقوق امکان خرید مسکن در کلانشهرها وجود ندارد در این زمینه باید فکر عاجل شود و نهضت ساخت مسکن با استفاده از امکانات حکومتی عملیاتی شود.
رییس قوه قضائیه گفت: حجم زیاد کار برای یک قاضی نمی‌تواند استمرار داشته باشد، باید تلاش شود که کار آنان متعارف و متعادل گردد.
وی افزود: افزایش تعداد نیرو یکی از راهکارهای این مهم است که هم اکنون شرایط آن در کشور موجود نیست.
حجت الاسلام والمسلمین اژه‌ای ادامه داد: باید اقداماتی انجام داد تا کار کمتر شود و فرایندهایی که نیروی انسانی می‌طلبد به نوعی کاهش یابد.
وی گفت: باید از نهادهای مردمی استفاده بیشتری شود تا از فرسودگی نیروها جلوگیری گردد.
رییس قوه قضائیه در خصوص نقض احکام نیز افزود: نقض احکام قضایی در برخی استانها زیاد است، باید این موارد کاهش یابد به خصوص در پرونده‌های اعمال ماده ۴۷۷ آیین دادرسی کیفری باید این مهم مورد توجه باشد، در این پرونده‌ها باید نظر قاضی نیز خواسته شود.
وی ادامه داد: همچنین در جرایم اگر حبس لازم نیست، جایگزین حبس اعمال شود و نیاز به تدبیر بیشتر در این امور است.
حجت‌الاسلام والمسلمین اژه‌ای گفت: مجازات سنگین و عفو پس از تعیین مجازات، مناسب نیست، عفو چندباره برای متخلفان دارای حکم سنگین منجر به جری شدن آنها می‌شود.
وی با تاکید بر فروش اموال مازاد برای تامین کسری بودجه افزود: این مهم نیز باید زودتر تعیین تکلیف شود.
رییس قوه قضائیه ادامه داد: مشکلات اعتباری و بودجه ای وجود دارد اما شان قوه قضائیه باید حفظ شود و تلاشهای لازم برای بهبود معیشت کارکنان و قضات انجام شود.
وی با تاکید بر اخلاص در عمل گفت: شهید حاج قاسم سلیمانی در دنیا کم‌نظیر بود و عمر با برکت داشت باید تلاش شود همه در این مسیر گام برداریم، امروز فرمانده عالی نظام جمهوری اسلامی ایران یک شخصیت بی‌نظیر است که موهبتی برای کشور می‌باشد.
حجت الاسلام والمسلمین اژه‌ای افزود: مسوولان نیز باید با خدمت شایسته به مردم و نظام برای احقاق حق و رفع ظلم اقدام کنند.
در این نشست تعدادی از قضات نیز مشکلات خود را مطرح کردند که کمبود فضا و مشکلات معیشتی از جمله آنها بود.

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.