رئیس جمهور با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران به برکت انقلاب اسلامی به توانایی‌ها و قدرت بالایی در عرصه‌های مختلف دست یافته است، اظهار داشت: ایران این آمادگی را دارد که توانمندی‌های فنی و مهندسی خود را در عرصه‌های مختلف در اختیار برادران آذربایجانی قرار دهد.

توان فنی و مهندسی خود را در اختیار برادران آذربایجانی قرار می‌دهیم

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی در دیدار «ذاکر حسن‌اف» وزیر دفاع جمهوری آذربایجان با بیان اینکه روابط تهران و باکو صرفا روابط مرسوم دوجانبه بین دیگر کشورها نیست، گفت: ایران و آذربایجان نه تنها خویشاوند هستند، بلکه روابط موجود، رابطه عمیق دو ملت است که بر پایه عقیده و باور مردم دو کشور به مبانی دینی مشترک شکل گرفته و در طول تاریخ قوام یافته و استوار شده است.

رئیس جمهور با اشاره به دیدار خود با رییس‌جمهور آذربایجان در حاشیه اجلاس اکو در ترکمنستان افزود: سیاست جمهوری اسلامی همکاری گسترده با همسایگان به‌خصوص کشور آذربایجان در حوزه قفقاز است و با توجه به تاکیدات صورت گرفته در آن دیدار از سوی روسای جمهور دو کشور، روند توسعه تعاملات اقتصادی و تجاری و از جمله تعاملات ترانزیتی دو کشور با سرعت بیشتری در حال انجام است.

رییسی در بخش دیگری از سخنانش با تاکید بر اینکه قدرت ایران در منطقه امنیت‌ساز است، تصریح کرد: حضور نیروهای تکفیری و داعشی در هیچ کجا به نفع مردم منطقه نیست. این گروهک‌ها دست‌ساخته آمریکایی‌ها و صهیونیست‌ها هستند و در هر کجا که حضور داشتند، اعمال جنایت‌کارانه انجام داده‌اند.

آیت‌الله رئیسی خاطرنشان کرد: رژیم صهیونیستی دشمن بشریت است و به هیچ وجه نمی‌تواند دوست ملت‌های مسلمان باشد و اشغال و تجاوزگری صهیونیست‌ها در منطقه و ضد ملت فلسطین گواه این واقعیت است.

رییس‌جمهور ابراز امیدواری کرد با حضور و نقش‌آفرینی آگاهانه نیروهای مسلح آذربایجان جریان‌های تکفیری و کسانی که سر سازش با مسلمانان ندارند، نتوانند جای پایی در منطقه پیدا کنند.

«ذاکر حسن‌اف» وزیر دفاع جمهوری آذربایجان نیز در این دیدار، ملاقات‌ها و گفت و گوهای خود با همتایان ایرانی را بسیار مفید، پرثمر و راهگشا برای آینده همکاری‌ها توصیف کرد.

انتهای پیام

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.