چند روز پس از کناره گیری «سعد الحریری» از صحنه سیاسی در لبنان، برادر بزرگ وی ورود خود را به این صحنه اعلام کرد.

پاسکاری سیاسی در خاندان الحریری؛ «بهاء» جایگزین «سعد» شد

به گزارش قدس آنلاین، «سعد الحریری» رئیس جریان المستقبل لبنان دوشنبه گذشته(چهارم بهمن) با صدور بیانیه‌ای انصراف از مشارکت در انتخابات پارلمانی پیش روی این کشور و تعلیق فعالیت خود در عرصه سیاسی را اعلام کرد.

در پی این اقدام سعد الحریری، برادر بزرگ وی «بهاء الحریری» با انتشار ویدئویی در صحفه توییتر خود رسما از بازگشت به صحنه سیاسی لبنان خبر داد.

وی در این ویدئو گفت: نه دین، نه اخلاق و نه تربیت ما به عنوان فرزندان شهید رفیق الحریری(نخست‌وزیر اسبق لبنان که در انفجار بیروت در سال ۲۰۰۵ کشته شد) به ما اجازه نمی‌دهد که از مسؤولیت خود در مسیر شکوفایی لبنان شانه خالی کنیم.

بهاء افزود: خانواده رفیق الحریری از هم نپاشیده و وی راه پدرش را ادامه خواهد داد.

وی تأکید کرد: ما به آنچه از پدرم آموختیم ادامه می‌دهیم. ما اهل اعتدال و میانه‌روی و نه افراط هستیم؛ ما اهل بازسازی و نه فروپاشی هستیم؛ ما اهل حاکمیت و نه وابستگی هستیم.

بهاء الحریری مستقیما به قصد خود برای اعلام نامزدی در انتخابات پارلمانی پیش رو در لبنان در پانزدهم ماه می آینده اشاره نکرد؛ اما رسانه‌های لبنانی در گمانه‌زنی‌های خود اعلام کرده‌اند وی یا شخصا وارد این گود می‌شود یا در قالب لیست‌های خاص در این رقابت شرکت می‌کند.

هفته گذشته یک وب‌سایت لبنانی در گزارشی به نقش پررنگ «محمد بن سلمان» ولی‌عهد سعودی در تعلیق فعالیت سیاسی رئیس جریان المستقبل لبنان اشاره کرد. 

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.