نمایشگاه آثار تذهیب و گل مرغ زهرا جعفری با عنوان طیران آدمیت روز گذشته در فرهنگ‌سرای ارسباران گشایش یافت.

طیران آدمیت ۳ در فرهنگ‌سرای ارسباران

به گزارش قدس آنلاین، به نقل از مدیریت روابط عمومی فرهنگ‌سرای ارسباران، نمایشگاه آثار تذهیب و گل مرغ طیران آدمیت با ۳۳ اثر، ۸ بهمن ۱۴۰۰ در فرهنگ‌سرای ارسباران افتتاح شد و تا ۱۸ بهمن ادامه دارد.
آثار طی تحقیق ۲۰ ساله و مطالعه آثار ۴ دوره سلجوقی، تیموری، صفویه و قاجاریه تهیه و با نگاهی متفاوت اجرا شد.
سال ۹۶، ۲۶ اثر و سال ۹۸ با اضافه شدن چند اثر دیگر با ۳۰ اثر ادامه یافت و هم‌اکنون با ۳۳ اثر در نگارخانه هنر فرهنگ‌سرای ارسباران پذیرای اهل هنر است.
آثار با تکنیک گواش و طلای اصل روی بوم‌های سنتی به سبک ۴ دوره گذشته و تلفیق این چند دوره با نگاهی نو ارائه شده است؛ ضمن اینکه آثار شمسه و حاشیه لچک ترنج و سرلوحه به شیوه قدما اما با ارائه خلاقانه و نو صورت گرفته است.
زهرا جعفری فعالیت هنری‌اش را سال ۷۹ آغاز کرد و عناوین برگزیده دومین و سومین نمایشگاه هنری قرآن مجید در اصفهان، برگزیده سومین و هشتمین جشنواره ملی جلوه‌های رضوی و برگزیده هشتمین جشنواره دوسالانه ملی نگارگری ایران را در کارنامه دارد.
همچنین تذهیب کتاب تفسیر قرآن صافی، تذهیب کتاب قرآن المصحف التعلیمی، مرمت و تذهیب آثار خوشنویسی قدما و تذهیب آثار خوشنویسان بنام کشور نیز از فعایت‌های این بانوی هنرمند است.
علاقه‌مندان می‌توانند برای بازدید از این آثار همه روزه ساعت ۱۰ تا ۱۸ به نگارخانه هنر واقع در خیابان شریعتی - خیابان جلفا - کوچه عقاب مراجعه کنند.

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.