قدس آنلاین نگاهی دارد به مجلات جهان در هفته ای که گذشت.

مروری بر مجلات جهان در هفته‌ای که گذشت + عکس

تایم

ماهنامه تایم در پرونده ای با عنوان «سال اول»، اولین سال جو بایدن به عنوان رئیس جمهور آمریکا را به زیر ذره بین برده است. این مجله با طرح این سوال که دولت بایدن چگونه راه خود را گم کرد، همانگونه که از روی طرح جلد مشخص است اوضاع کاخ سفید را ابری و بارانی تصور کرده و موضوعاتی مانند تورم، تقابل با پوتین، طرح بازسازی بهتر، تغییر در قانون حق رای و رقابت با ترامپ در سال ۲۰۲۴ را به عنوان دغدغه های اساسی بایدن بر می شمرد که او را در کار خود دچار مشکلات اساسی کرده است.

واشینگتن اِگزمینر

هفته نامه واشنگتن اگزمینر در تازه ترین شماره خود در پرونده ای به انتقاد از تلاش گروه های چپ گرا و رهبران سیاسی آن ها در طول تاریخ در از بین بردن اعتماد میان بیماران و پزشکان می پردازد. این نشریه در این پرونده با عنوان «دوای سیاسی شده» با طرح جلد جالب توجهی بزرگترین چهره های چپ تاریخ را نشان می دهد که در بیمارستان یک مریض را ترسانده اند! واشینگتن اگزمینر همچنین در مقاله ای از جبهه گرفتن رسانه ها بر علیه بایدن که برای اولین بار در دوران ریاست جمهوری او دیده می شود خبر می دهد.

اسپِکتِیتِر

هفته نامه اسپکتیتر در پرونده ای با عنوان «مبارزه بوریس آغاز شد» با کنایه به اوضاع و احوال نخست وزیر بریتانیا در میان وقایع در جریان در اروپا واکنش نشان می دهد. این نشریه در حالی که بوریس جانسون را در حال مهمانی گرفتن که کنایه به حواشی مهمانی گرفتن های پرتعداد او در میان قرنطینه عمومی کشورش دارد، و یک  شمشیر بادکنکی در مقابل با پوتین نشان می دهد که با تکیه بر شمشیر بزرگش آماده به نظر می رسد. اسپکتیتر همچنین در مقاله ای با عنوان «پیش‌جُرم در چین» به ساخته شدن مکانی شبیه به زندان برای افراد در چین می پردازد که به گفته مقامات چینی برای افرادی است که در آستانه مرتکب شدن جرم هستند و قبل از انجام آن در اینجا نگهداری شده تا افراد قانونمندی شوند.

بلومبرگ بیزینس‌ویک

هفته نامه بلومبرگ بیزینس ویک در پرونده ای برگزاری مسابقات المپیک زمستانی را در پکن و تاثیر آن در قدرتنمایی هر چه بیشتر چین مورد ارزیابی قرار داده است. این نشریه با انتخاب عنوان «مسابقات چین» و طراحی روی جلدی که شی جینپینگ رئیس جمهور چین را به عنوان فردی که رتبه اول کسب مدال را در اختیار دارد، تغییرات موازنه قدرت در جهان را از زمانی که در سال ۲۰۰۸ پکن میزبان مسابقات المپیک تابستانی بود تا ۲۰۲۲ که میزبان مسابقات المپیک زمستانی است را زیر ذره بین برده است.

دیسِنت

فصلنامه دیسنت در شماره ویژه فصل زمستان خود در پرونده ای در تلاش برای پیدا کردن درکی از اقتصاد سیاسی جو بایدن رئیس جمهور آمریکا است. این نشریه در پرونده خود از نویسندگان مختلفی استفاده کرده تا از هر منظر سیاسی، برنامه های اقتصادی دولت بایدن را تجزیه و تحلیل کنند، اما سوال کلیدی همه آن ها این است که آیا بایدن در حال پیدا کردن راهکاری سیاسی برای پیشبرد برنامه های سیاسی خود با استفاده از جایگزینی از سیاست نئولیبرال است؟ یا اصلاحات کنونی مدنظر او قرار است در این رژیم سیاسی قدیمی شکست خورده و دوباره جذب شود؟

این دیز تایمز

ماهنامه این دیز تایمز در تازه ترین شماره خود در پرونده ای به بررسی آینده شعار «بودجه پلیس را قطع کنید» می پردازد. این شعار که از توقف تخصیص بودجه به ادارات پلیس و تخصیص مجدد آنها به اشکال غیر پلیسی ایمنی عمومی و حمایت اجتماعی، مانند خدمات اجتماعی، خدمات جوانان، مسکن، آموزش، مراقبت‌های بهداشتی و سایر منابع موجود در جوامع پشتیبانی می‌کند، بعد از واقعه قتل جرج فلوید توسط افسر پلیسی در آمریکا بار دیگر در این کشور داغ شد و در این شماره این دیز تایمز پنج متخصص حوزه های مربوطه به گفتگو با یکدیگر نشسته اند تا آینده آن را پیش بینی کنند.

ویک

هفته نامه ویک با طرح جلد جالب توجه خود به کاهش چشمگیر محبوبیت جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا نزد عموم مردم این کشور پرداخته است. این نشریه با تیتر «محبوبیت در حال غرق شدن» و با طرح جلدی که بایدن را در زیر آب نشان می دهد، می خواهد دلیل چنین کاهش محبوبیت شدیدی را در ظرف مدت تنها یک سال مورد تجزیه و تحلیل قرار بدهد. ویک همچنین در مقاله ای با عنوان «پوتین واقعا چه می خواهد؟» قصد دارد پاسخ به این سوال کلیدی را برای مخاطبینش ارائه کند.

اکونومیست

هفته نامه اکونومیست در شماره جدید خود در تیتر اش به بازی با کلمات پرداخته است. این نشریه با استفاده از عبارت «رولِت روسی» در حالی که در ظاهر می تواند اشاره به یک بازی محبوب باشد، اما استفاده دیگر از آن یعنی مدل اسلحه ای مختص به کشور روسیه را ارائه می کند. این نشریه در پرونده خود می خواهد به این سوال پاسخ دهد که کشورهای طرف مختلف در قضیه اوکراین، چه چیزهایی را برای بردن و چه چیزهایی برای باختن دارند؟ اکونومیست همچنین در مقاله هایی استفاده از تاکسی های پرنده و همینطور آینده فناوری های دفاعی را بررسی می کند.

اشپیگل

هفته نامه اشپیگل چاپ آلمان در تازه ترین شماره خود از ورود این کشور به فصل خطرناک از لحاظ هزینه برای مستاجران منزل های مسکونی خبر می دهد و برای آن ها راهنمایی جامعی در نظر گرفته است. این نشریه در پرونده خود با عنوان «گرانتر زندگی کنید» سعی کرده چیزهایی که می توان از طرف مستاجران و مالکین منازل مسکونی انتظار داشت را با جزئیات و دقیق زیر ذره بین ببرد تا به قول خود مستاجرین در تله گرفتار نشوند!

لِکسپرس

هفته نامه لِکسپرس چاپ فرانسه در تازه ترین شماره خود به کمک فلاسفه فرانسوی می خواهد به درک درستی از چیزهایی که در ذهن امانوئل مکرون رئیس جمهور این کشور می گذرد برسد! این نشریه در پرونده خود با عنوان «در ذهن مکرون» عملکرد ذهنی او در مدت ریاست جمهوری اش را زیر ذره بین برده و آن را در بیشتر تصمیمات مقداری غیر متمرکز یافته است. همچنین لِکسپرس تلاش مکرون برای تغییر کلی سیستم کاری خود برای دوره آینده ریاست جمهوری را ارزیابی می کند.

تهیه و تنظیم: امیرمحمد سلطانپور

*بازنشر مطالب دپارتمان ترجمه به منزله تأیید یا رد محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان قدس آنلاین منتشر می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.