نماینده نیشابور و فیروزه در مجلس شورای اسلامی گفت: انتصاب معاون عمرانی استانداری خراسان رضوی خلاف قانون است.

انتصاب معاون عمرانی استانداری خراسان رضوی خلاف قانون است

به گزارش قدس آنلاین، احسان ارکانی در جلسه علنی امروز  مجلس شورای اسلامی در تذکر شفاهی به وزیر اقتصاد و مدیران عامل بانک‌ها گفت: باید نسبت به تبدیل وضعیت نگهبانان مسلح بانک‌ها از شرکتی به قراردادی اقدام شود.

وی در تذکر دیگری به دولت، سازمان امور استخدامی، سازمان بازرسی و دیوان محاسبات از انتصابات تخصصی در وزارتخانه ها و استانداری ها مطابق دستورالعمل قانونی انتقاد کرد و افزود: باید انتصاب مدیران حرفه‌ای و فرمانداران بر اساس قانون باشد. به عنوان مثال انتصاب معاون عمرانی استانداری خراسان رضوی خلاف قانون است.

این نماینده مجلس با تاکید بر لزوم خودداری از دخالت محافل فاقد مسئولیت و غیررسمی در انتصابات به ویژه در استان ها گفت: وزیر صمت درباره اخراج تعدادی از کارگران معترض به حقوق شان در ایران خودرو خراسان و همچنین لزوم توقف اجباری نمودن و دریافت مجوز جدید اینماد اقدامات لازم را انجام دهد.

وی با قدردانی از رییس جمهوری برای حضور میدانی در استان‌ها، در تذکری به وزیر کشور از عملکرد ضعیف استانداری خراسان رضوی انتقاد کرد و افزود: استاندار خراسان رضوی ظرف چند ماه گذشته حتی یک بار هم به حوزه انتخابیه بنده سفر نکرده است. به نظر می رسد ایشان بیشتر استاندار مشهد است تا استاندار خراسان رضوی که این امر لزوم استقلال استان خراسان رضوی به مرکزیت نیشابور برای رهایی از این وضعیت را اثبات می‌کند لذا وزیر کشور باید از استانداری خراسان رضوی برای اعلام شفاف محل هزینه‌کرد هزینه‌های استانداری در دو مبلغ ۳ میلیارد و ۸ میلیارد برای تقویت زیرساخت‌های این استان اقدام کند.

ارکانی در پایان گفت: رئیس بنیاد شهید آتش‌نشانان انفجار قطار سال ۸۲ نیشابور را مانند آتش‌نشانان پلاسکو، شهید خدمت محسوب کنند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.