رئیس واحد دیالیز صفاقی شرکت داروسازی ثامن گفت: بیش از ۷۰ مرکز درمانی دیالیز صفاقی با مشارکت این شرکت وابسته به گروه سلامت و درمان بنیاد بهره‌وری موقوفات آستان قدس رضوی در کشور فعالیت می‌کنند.

بیماران دیالیزی زیر چتر حمایت آستان قدس / فعالیت ۷۰ مرکز درمانی دیالیز صفاقی در کشور با مشارکت داروسازی ثامن

به گزارش قدس آنلاین به نقل از  آستان نیوز حمیدرضا خدیوی، با بیان اینکه شرکت ثامن، اولین تولیدکننده انحصاری محلول‌های دیالیز صفاقی و ارائه‌دهنده خدمات مراقبت‌های ویژه این فرآورده به بیماران کلیوی در کشور است، اظهار کرد: در حال حاضر شهرهای تبریز، اصفهان، شیراز و مشهد، دارای بیشترین بیماران دیالیز صفاقی در کشور هستند.

تحویل رایگان، درب منزل بیماران
وی گفت: محلول‌های دیالیز صفاقی و تجهیزات بهداشتی مرتبط با آن به صورت رایگان به بیماران تحت پوشش خدمات انحصاری ثامن در درب منزل تحویل داده می‌شود. ارسال کاتتر و تجهیزات پزشکی دیالیز صفاقی به مراکز درمانی کشور نیز به صورت رایگان انجام می‌شود.  
خدیوی اضافه کرد: همچنین این شرکت به منظور ارتقای سطح آگاهی مردم به ویژه بیماران دیالیز صفاقی و پرستاران و پزشکان فعال در این حوزه در برگزاری همایش‌ها و وبینارهای تخصصی مرتبط همچون وبینار «چالش‌های درمانی و تغذیه در بیماری‌های نفرولوژی کودکان» و وبینار «پرستاران دیالیز صفاقی» با مراکز دانشگاهی و انجمن‌های بیماران کلیوی و نفرولوژی کشور مشارکت دارد.

۲۶ سال سابقه خدمت به بیماران دیالیزی
رئیس واحد دیالیز صفاقی شرکت داروسازی ثامن یادآور شد: داروسازی ثامن با توجه به مشکلات بیماران همودیالیز کشور، مزایای مختلف روش دیالیز صفاقی و رایج بودن آن در دنیا، در سال ۱۳۷۴ برآن شد تا با هماهنگی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشور به تولید محلول‌های استریل دیالیز صفاقی و ارائه خدمات آن بپردازد.
وی افزود: استقلال، قابلیت انعطاف و راحتی، کنترل بیشتر بیمار بر زندگی شخصی، قابلیت دیالیز در مکان‌های مختلف به‌دلیل قابل حمل بودن تجهیزات، عدم نیاز به آنژیوکت برای دیالیز و عدم نیاز به بیمارستان برای دیالیز، از مهم‌ترین مزایای دیالیز صفاقی به ویژه در مقایسه با همودیالیز به‌شمار می‌رود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.