سرپرست اداره کل نوسازی ، توسعه و تجهیزمدارس خراسان رضوی گفت: در دهه ی فجر انقلاب اسلامی مجموعا ۳۴پروژه با ۱۳۳کلاس و زیربنای۱۶۸۲۱مترمربع و هزینه ای بالغ بر۶۲۵ میلیارد ریال در استان به بهره برداری خواهد رسید

افتتاح ۱۳۳کلاس درس در خراسان رضوی

به گزارش قدس انلاین و به نقل از   اداره کل نوسازی ، توسعه و تجهیزمدارس خراسان رضوی ، ابوالقاسم بابائی با تبریک فرارسیدن چهل و سومین سالگرد پیروزی شکوهمندانقلاب اسلامی گفت: در دهه ی فجر انقلاب اسلامی مجموعا ۳۴پروژه با ۱۳۳کلاس و زیربنای۱۶۸۲۱مترمربع و هزینه ای بالغ بر۶۲۵ میلیارد ریال به بهره برداری خواهد رسید.که از این تعداد۱۷پروژه از محل اعتبارات دولتی، ۱۷ پروژه با مشارکت دولت و خیرین می باشد.
وی افزود:در حال حاضر در خراسان رضوی بیش ازیک میلیون و۴۰۰ هزار دانش آموز در ۴۸ منطقه آموزشی مشغول تحصیل اند که ۵۰ درصد این دانش آموزان در مشهد هستند در حالی که فقط ۳۸ درصد فضاهای آموزشی در این شهرستان وجود دارد. همچنین منطقه تبادکان نیز دارای ۱۰ درصد از جمعیت دانش آموزی است که البته فقط ۵ درصد فضاهای آموزشی در اختیار آن هاست.
 
 بابائی درباره سرانه فضای آموزشی خراسان رضوی  تصریح کرد : سرانه آموزشی این استان برای هر دانش آموز ۴.۳ دهم متر مربع است که اگر با رقم ۵.۲ سرانه کشوری و میزان مطلوب ۸ مترمربع داریم. چه بسا سرانه ما در استان متغیر است که برای نمونه در حاشیه شهر تبادکان این عدد ۲.۱دهم مترمربع و در برخی دیگر این عدد کم تر از ۲ دهم مترمربع و در کل، سرانه تعدادی دیگر از نقاط استان نیز کم تر از سرانه استان است.
وی   بیان کرد:خوشبختانه امسال نخستین همایش تجلیل از خیرین نمازخانه و دارالقرآن ساز در استان خرسان رضوی  برگزار شد که بر اساس سند تحول بنیادین وزارت آموزش و پرورش مدرسه به عنوان محیطی اصلی برای تربیت و یادگیری و تجلی بخش مراتبی از حیات طیبه و کانون عرصه و فرصتها برای امور تربیتی و محل کسب تجربه تربیتی و زیستی می باشد.

بابایی ادامه داد: بر اساس زیرنظام فضا و تجهیزات نیز در قالب سرانه ها و فضای آموزشی و تربیتی هم نگاه ویژه ای به فضا های فرهنگی داشته و به نحوی که سرانه فضاهای فرهنگی شصت و چهار صدم متر مربع شامل اتاق پرورشی نمازخانه کتابخانه سالن اجتماعات میباشد و۲۰۰میلیارد تومان هزینه دربر داشته است.

انتهای پیام

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.