۱۳ بهمن ۱۴۰۰ - ۰۹:۱۷
کد خبر: 786293

ووپی گلدبرگ، مجری برنامه گفت‌وگومحور The View در شبکه ABC آمریکا درپی اظهاراتش درباره هولوکاست به مدت دو هفته از کار تعلیق شد.

تعلیق سرانجام نقد هولوکاست

به گزارش قدس آنلاین، ووپی گلدبرگ، کمدین و بازیگر و یکی از مجریان برنامه «منظره»(The View) در شبکه ای‌بی‌سی (ABC) آمریکا به دلیل اظهاراتش درباره «هولوکاست» به مدت دو هفته از کار تعلیق و مجبور به عذرخواهی شد.

وی در جدیدترین قسمت این برنامه که دوشنبه شب پخش شد، تنها گفته بود که «هولوکاست ادعایی یهودیان» ارتباطی با تبعیض‌نژادی نداشته است.

به گزارش نیویورک تایمز، این اظهارات گلدبرگ درباره هولوکاست در زمانی صورت گرفته که موج انکار هولوکاست و یهودستیزی در جهان افزایش یافته است.

شبکه ABC نیوز در میانه صحبت گلدبرگ درباره هولوکاست، موسیقی و سپس آگهی تبلیغاتی پخش کرد.

سه‌شنبه شب، کیم گادوین، رئیس شبکه ABC نیوز اعلام کرد که خانم گلدبرگ به خاطر «نظرات اشتباهش» تعلیق خواهد شد.

وی گفت: در حالی که ووپی عذرخواهی کرده؛ اما از او خواسته ام برای اینکه در اظهارات خود تامل کند مدتی از کار فاصله بگیرد. در ادامه رئیس شبکه ABC با جامعه یهودی اعلام همبستگی کرد.

صهیونیست‌ها در رسانه‌ها به ویژه رسانه‌های آمریکایی نفوذ زیادی دارند و استفان زونز، محقق آمریکایی در این خصوص می‌نویسد: «سازمان‌های جریان اصلی و محافظه‌کار یهودی منابع قابل توجهی برای لابی‌گری در رسانه دارند. این افراد کمک‌های مالی جامعه یهودی و فشار شهروندان را بر رسانه‌های خبری و دیگر انجمن‌های گفتمان عمومی در حمایت از صهیونیسم بسیج کرده‌اند.»

مایکل ماسینگ، روزنامه‌نگار آمریکایی نیز در این خصوص نوشته است: «سازمان‌های یهودی به سرعت سوگیری علیه خود در پوشش خبری را تشخیص می‌دهند و به سرعت از آن شکایت می‌کنند».

منبع: باشگاه خبرنگاران

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.