به نظر می رسد یکی از اهداف مهم بیانیه مشترک مجمع روحانیون مبارز و مجمع مدرسین و محققین حوزه علمیه قم ایجاد ناامیدی از آینده‌ کشور و شک و تردید در دل جوانان است.

 تاکتیکی جدید از اصلاح‌طلبان؛ مقصران دیروز، مدعیان امروز

به گزارش قدس آنلاین، مجمع روحانیون مبارز و مجمع مدرسین حوزه علمیه قم اخیرا و به مناسبت سالروز ورود امام (ره) و پیروزی انقلاب اسلامی بیانیه‌ای مشترک منتشر کردند که در برگیرنده نکات قابل تاملی بود.

هم اکنون ۴۳ سال از عمر پر برکت انقلاب اسلامی می‌گذرد و علیرغم همه دشمنی‌ها، توطئه‌ها، تحریم‌ها و از همه مهم‌تر ناکارآمدی‌های دولت ها و مدیرانی که برای رسیدن به دامن غرب بارها منافع ملی را با سیاست های نادرست خود در حوزه های مختلف، از فرهنگی و اجتماعی گرفته تا اقتصادی و سیاست خارجه به خطر انداختند، جایگاهی که امروز نظام مقدس جمهوری اسلامی در حوزه‌های مختلف در آن قرار دارد به هیچ وجه قابل مقایسه با قبل از انقلاب نیست و این را نه تنها دوستان انقلاب، بلکه بسیاری از دشمنان ما با صراحت اذعان کرده اند.

اینکه چه شده که اعضای مجمع روحانیون مبارز و مجمع مدرسین حوزه علمیه قم، که برخی هایشان در سال های پیش سمت های بالایی در جمهوری اسلامی داشته‌اند، به این نتیجه رسیده اند که دلیل مشکلات امروز که اکثرا به دلیل سیاست‌ها و عملکرد آنها و یا مسئولان هم‌سو با آنها ایجاد شده را به پای نظام جمهوری اسلامی بنویسند، مشخص است ولی آنچه اهمیت دارد این است که چنین جریاناتی نمی‌توانند با تحریف واقعیت‌ها، نقش خود و دوستانشان را در ایجاد وضعیت کنونی را کمرنگ کنند!

امضا کنندگان بیانیه مجمع روحانیون مبارز و مجمع مدرسین حوزه علمیه قم معتقدند امروز جامعه ما با بحرانهای بزرگی در عرصه های اقتصادی، سیاسی، فرهنگی و بین المللی روبرو است! اما چیزی که در این بیانیه به آن اشاره نشده این است که این به قول خودشان بحران، در چه زمانی ایجاد شده و نگاه و رویکرد چه دولت هایی در ایجاد آن نقش داشته است.

جامعه ما با مشکلاتی در برخی حوزه ها مواجه است و این قابل انکار نیست، اما خیلی‌ از کارشناسان و فعالان سیاسی و اقتصادی معتقدند ناکارآمدی‌ها و سیاست های دولت‌هایی که به دنبال توسعه به قیمت له‌شدن مردم و تعامل با غرب بودند موجب ایجاد بخش عمده‌ای از این مشکلات شده است.

بسیاری از کارشناسان و دلسوزان نظام در زمان مذاکرات برجام بارها و بارها بر این نکته تاکید کردند که عدم توجه به توان داخلی و ریختن همه تخم مرغ‌ها در سبد توافق با غرب باعث ایجاد مشکلاتی برای کشور خواهد شد، رهبر معظم انقلاب نیز بارها درباره عدم اعتماد به آمریکا و غرب هشدار دادند اما مسئولان دولت سابق اصرار داشتند به هر قیمتی شده توافق صورت گیرد و همین هم موجب شد فکر و ذکر همه دولتمردان درگیر مذاکرات شود و حل مشکلات داخلی زیر سایه رفت و آمدهای مذاکراتی نادیده گرفته شود.

باید از بیانیه نویسان مجمع روحانیون مبارز و مجمع مدرسین حوزه علمیه قم  پرسید آن زمانی که این هشدارها داده می شد، کجا بودید و چرا خبری از بیانیه‌های بلند بالای شما نبود؟ باید پرسید آن زمانی که خودتان و یا دوستانتان در قدرت بودند چرا نگران ایجاد این مسائل نبودید و آیا فقط زمانی نگران می شوید که مردم از شما رو گردان می شوند؟

آنچه  به وضوح می توان در بیانیه مشترک مجمع روحانیون مبارز و مجمع مدرسین و محققین حوزه علمیه قم دید، تلاشی است که برای ایجاد ناامیدی از آینده‌ کشور و شک و تردید در دل جوانان صورت گرفته، آن هم در روزهایی که به واسطه تلاش دولت سیزدهم برای حل مسایل و مشکلات و تعاملی که با همسایگان ایجاد شده، خیلی از مردم به آینده روشن امیدوار شده اند. به نظر می رسد ایجاد امیدواری در مردم که با تغییر دولت و روی کارآمدن دولتی مردمی شکل گرفته، موجب نگرانی هایی برای برخی غربگرایان شده است و برای همین تلاش دارند تا مردم را از آینده مایوس کنند.

البته کارنامه و عملکرد سیاسی و اجتماعی‌ بسیاری از امضا کنندگان بیانیه نشان می دهد این افراد همواره به دنبال ایجاد تردید و شک در دل مردم، به خصوص جوانان این مملکت بوده اند و هرجا در دل مردم امیدی شکل گرفته تلاش کرده اند تا با شبهه افکنی این امید را به یاس تبدیل کنند. 

از سویی با مرور کارنامه برخی از این بیانیه نویسان در طی سال های گذشته هم می بینیم آنها تا کنون نه تنها باری از دوش مردم انقلاب برنداشته اند بلکه مشکلات بزرگی هم ایجاد کرده اند و در برخی بزنگاه های حساس به جای اینکه چراغ راه باشند، در مسیر چاه کنده اند.

چه شده که جریان‌ها که پس از انتخابات سال ۸۸ خواستار ابطال انتخابات شده و زیر پا گذاشتن قانون و آرای مردم شده بودند، امروز نگران جمهوریت و قانون اساسی شده‌اند!

این جریانات که در ۸ سال دولت روحانی با همه اتفاقاتی، که سر مردم به دلیل ناکارآمدی مسئولان آمد، سکوت کرده بودند، چه شده که امروز تا دیدند غرب و آمریکا صراحتا به ناتوانی و ناکامی خود و بی اثر بودن فشارهای حداکثری اعتراف می کنند به جای اینکه جشن شکست دشمن بگیرند، برای ناامید کردن مردم دست به قلم شده اند؟

۴۳ سال از عمر پر برکت انقلاب می گذرد و این مقصران دیروز و مدعیان امروز در این مدت هرچه خواستند کردند؛ یک زمان از اعتماد مردم سواستفاده کردند و با سیاست های لجبازانه و نادرست و با روی کار آوردن مدیران ناکارآمد و دوتابعیتی و غیرمتخصص و ... نابودی منافع ملی را هدف قرار دادند و یک زمان هم چون دست رد مردم به سینه‌شان خورده بود، جمهوریت نظام را زیر سوال بردند و کشور را درگیر فتنه و آشوب کردند، امروز هم به جای کمک به دولتی که قصد گره گشایی از مشکلات دارد، علم ناامیدی را برافراشته اند.

همانگونه که گفته شد با مطالعه بیانیه مجمع روحانیون مبارز و مجمع مدرسین و محققین حوزه علمیه قم می‌توان به راحتی متوجه شد که چه اهدافی پشت چنین بیانیه‌ای است و در سال‌های گذشته هم دیده‌ایم که آستانه سالگرد پیروزی انقلاب برخی جریان‌های سیاسی داخلی همواره به دنبال تحریف اندیشه سیاسی امام(ره) و تفسیر به رای نظرات ایشان در جهت اهداف جناحی خود هستند یا سعی می‌کنند با ایجاد شبهاتی مردم را دچار تردید و ناامید کنند اما آن چیزی که اهمیت دارد این است که فراموش نکنیم مقابله با این سناریوهای از مصادیق بارز «جهاد تبیین» است و نیاز است با تبیین مسائل و روشنگری درباره شبهات مطرح شده، با چنین جریاناتی مقابله کرد.

انتهای پیام/

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • یاسر ۱۴:۳۵ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۴
    0 0
    اینا دقیقا چرا محاکمه نمیشن که اینقدر پررو نشن اینا بسیار بدتر از آمریکا و اسرائیل هستن قربان دل مجروح رهبر از دست این اشعری ها