مدیرکل دفتر مدیریت بیماری های غیرواگیر وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه بروز سرطان در ایران در مقایسه با متوسط جهانی، پایین تر است، گفت: احتمال بروز سرطان برای هر ایرانی در طول دوران زندگی حدود ۱۴ درصد و در دنیا حدود ۲۰ درصد است.

احتمال بروز سرطان برای هر ایرانی در طول دوران زندگی حدود ۱۴ درصد است

به گزارش قدس آنلاین، افشین استوار در نشست مجازی پویش ملی مبارزه با سرطان اظهار کرد: بروز استاندارد شده سنی در ابتلا به سرطان در ایران، برای مردان ۱۸۰ و در بین زنان ۱۶۰ در هر ۱۰۰ هزار نفر است و در مقایسه با متوسط جهانی، در بین مردان و زنان بروز سرطان در ایران پایین تر است.

مدیرکل دفتر مدیریت بیماری های غیرواگیر وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اظهار داشت: الگوی بروز سرطان در ایران به دلیل سالمندی و عوامل خطر و سبک زندگی شهرنشینی و مدرن به تدریج شبیه کشورهای توسعه یافته می شود. از نظر تعداد بر اساس آخرین آمار نظام ثبت سرطان مبتنی بر جمعیت در کشور، سالانه حدود ۱۳۵ هزار مورد سرطان رخ می دهد که از این رقم، ۵۲ درصد مربوط به مردان و ۴۸ درصد مربوط به زنان است.

استوار ادامه داد: شایع ترین نوع سرطان در بین زنان ایرانی، سرطان پستان و در بین مردان، سرطان پروستات بوده است که در طول زمان، تغییراتی در سرطان های شایع رخ داده به عنوان نمونه، سرطان پروستات به دلیل تغییر سبک زندگی و نوع تغذیه در بین مردان جای سرطان معده را گرفته اما در بین زنان، سرطان معده، جزو پنج سرطان شایع است.

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.