رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، با اشاره به شیوع بالای اومیکرون، گفت: بالا رفتن و مثبت شدن تست های پی سی آر در مراجعان سرپایی نشان دهنده چرخش بالاتر ویروس است.

چرخش بالای اومیکرون در تهران/۱۵۸۵۰ مراجعه در شبانه روز گذشته

به گزارش قدس آنلاین، علیرضا زالی اظهار کرد: تعداد موارد جدید در ۲۴ ساعت گذشته در استان تهران به ۲۵۰ مورد رسیده که ۱۴۲ بیمار جدید در بخش مراقبت‌های ویژه بستری شدند.

وی با اشاره به اینکه با احتساب تعداد بیماران بستری با تشخیص کرونا در تهران به عدد دو هزار و ۳۵۷ بیمار می‌رسد، افزود: قریب ۶۹۹ نفر از این بیماران در بخش‌های مراقبت ویژه بستری هستند.

به گفته رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، در شبانه روز گذشته میزان مراجعان بخش‌های سرپایی درمانی و بهداشتی در تهران بالغ بر ۱۵ هزار و ۸۵۰ بیمار است‌.

زالی تاکید کرد: به طور کلی در مجموع ۴۸ درصد تست‌های پی سی آر هفته گذشته شهروندان تهرانی که به مراکز درمانی و یا سرپایی مراجعه داشته‌اند مثبت بوده، این در حالی است که این عدد در مقایسه با هفته گذشته عدد ۱۰ تا ۱۵ درصد اعلام شده بود.

وی تاکید کرد: بالا رفتن و مثبت شدن تست‌های پی سی آر در مراجعان سرپایی نشان دهنده چرخش بالاتر ویروس است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی نسبت به شیوع بالای کرونا هشدار داد و خواستار رعایت دقیق‌تر شیوه نامه‌های بهداشتی، استفاده از ماسک، عدم حضور در فضاهای مسقف و پرتراکم خصوصاً انجام سریع‌تر واکسیناسیون نوبت سوم شد.

زالی گفت: در حال حاضر مجموع افراد واکسینه شده در برابر کرونا در تهران بالغ بر ۲۳ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر است که سه میلیون و ۵۴۰ هزار نفر تاکنون نوبت سوم را دریافت کرده‌اند، ۹ میلیون و ۴۰۰ هزار نفر نوبت دوم و مجموع افرادی که در نوبت اول واکسینه شده‌اند ۱۰ میلیون و ۵۲۰ هزار نفر است.

منبع: مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.