عضو هیئت هماهنگی شیعیان عراق در سخنانی گفت: «مصطفی الکاظمی» با کتمان هویت عاملان حمله به فرودگاه بین المللی بغداد، مرتکب اشتباه استراتژیکی می شود.

«الکاظمی» هویت عاملان حمله به فرودگاه بغداد را کتمان می‌کند

به گزارش قدس آنلاین، جبار المعموری، عضو هیئت هماهنگی شیعی عراق در سخنانی تأکید کرد: «مصطفی الکاظمی» نخست وزیر این کشور هویت عاملان حمله به فرودگاه بین المللی بغداد را کتمان می‌کند.

بر اساس این گزارش، این عضو هیئت هماهنگی شیعی تصریح کرد: نخست وزیر عراق با کتمان هویت عاملان حمله به فرودگاه بغداد مرتکب یک اشتباه استراتژیک می‌شود. کتمان هویت عاملان حمله به فرودگاه بغداد، پیام منفی را به افکار عمومی مخابره می‌کند.

وی افزود: این حق عراقی‌ها است که بدانند چه کسانی در کشورشان مرتکب اقدامات مخرب می‌شوند و قصد دارند آبرو و وجهه عراق را در عرصه بین الملی خدشه‌دار سازند. حمله به فرودگاه بغداد نقض حاکمیت کشور است و نمی‌توان در قبال آن سکوت کرد.

پیشتر «مصطفی الکاظمی» نخست وزیر عراق امروز در سخنانی تصریح کرد: اخیراً شاهد یک حادثه تأسف بار بودیم. یک گروه بی قانون در اقدامی تروریستی، فرودگاه بین المللی بغداد را هدف قرار داد.

نخست وزیر عراق افزود: این گروه‌ها بر اساس منطق تروریستی رفتار می‌کنند. آنها از ابزارهای گروه‌های تروریستی استفاده می‌کنند. تمامی جریان سیاسی با تمامی گرایشاتی که دارند باید در قبال گروه‌های مذکور وحدت کلمه داشته باشند.

الکاظمی با بیان اینکه تروریسم در عراق هیچ جایی ندارد، یادآور شد: نیروهای امنیتی عراق در جریان تحقیقات خود سرنخ‌هایی مربوط به حمله راکتی به فرودگاه بغداد را دنبال کردند تا اینکه به برخی عناصر تروریستی رسیدند.

وی عنوان کرد: در حال حاضر، تحقیقات در این زمینه همچنان ادامه دارد. من به ملت عراق اطمینان می‌دهم که تمامی عاملان حمله مذکور شناسایی و بازداشت خواهند شد. هیچیک از مجرمان نمی‌تواند از چنگ قانون بگریزد.

گفتنی است؛ منابع رسانه‌ای دو هفته پیش از حمله راکتی به فرودگاه «بغداد» خبر دادند. گفته شد که این فرودگاه با ۶ راکت هدف حمله قرار گرفته است. در همین راستا، واحد اطلاع رسانی امنیتی عراق در بیانیه‌ای جزئیات حمله راکتی به فرودگاه بین المللی بغداد را منتشر کرد. در بیانیه رسمی این واحد عنوان شد که ۶ راکت کاتیوشا به سمت فرودگاه بین المللی بغداد شلیک شد که به مکان انتظار هواپیماهای مسافربری خطوط هوایی العراقیه اصابت کرد و به دو هواپیمای مسافربری آسیب زد.

حمله مذکور واکنش‌های متعددی را به دنبال داشت. در همین راستا، «ابوعلی العسکری» مسئول دفتر امنیتی کتائب حزب الله عراق تصریح کرد: «سیاست فریبکاری و هدف قرار دادن فرودگاه بغداد نتیجه‌ای نخواهد داشت. مقامات دستگاه امنیتی عراق و حشد شعبی باید مجریان این اقدام و عواملی که در ورای این حادثه قرار دارند را مورد پیگرد قرار دهند. اقدامات این چنینی علیه دستگاه امنیتی از سوی برخی خائنان و مقامات بالادستی در ساختار مدیریتی کشور حمایت می‌شوند».

منبع: مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.