همزمان با تنش‌های شدید بین روسیه و غرب و ناتو بر سر مساله اوکراین، نیروی هوافضای روسیه، چندین فروند شکاری سوخو-۲۵ در بلاروس مستقر کرد.

شکاری‌های سوخو-۲۵ روسیه در بلاروس مستقر شدند

به گزارش قدس آنلاین، اداره اطلاعات و اخبار وزارت دفاع روسیه روز شنبه اعلام کرد: این هواپیماها در چندین پایگاه هوایی بلاروس(واقع در غرب این کشور) مستقر شدند.

شکاری های سوخو-۲۵ از حوزه نظامی شرق روسیه به بلاروس منتقل شده اند و به گفته سرگئی شایگو وزیر دفاع روسیه، مسافتی حدود ۱۰ هزار کیلومتر را برای استقرار در بلاروس طی کرده اند. 

روز پنجشنبه نیز وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که در راستای آماده باش رزمی نیروهای این کشور مجموعه های پدافند موشکی اس-۴۰۰ در بلاروس مستقر شد.

این تسلیحات در پایگاهی نظامی در استان برست در غرب بلاروس مستقر شدند و قرار است در رزمایش مشترک با بلاروس با نام قاطعیت-۲۰۲۲ شرکت کنند. 

مرحله نخست آزمایش رزمی نیروهای روسیه و بلاروس تا روز ۹ ماه فوریه جاری ادامه خواهد داشت و در مرحله دوم که از روز ۱۰ فوریه تا ۲۰ همین ماه ادامه خواهد داشت، نیروهای دو کشور در رزمایش مشترک شرکت می کنند.

اس ۴۰۰ یک سامانه دفاعی با فناوری برش هوایی است که می‌تواند موشک‌های بالستیک، جت‌ها و پهپادهای دشمن را در فاصله‌ای در حدود ۶۰۰ کیلومتر و در ارتفاع بین ۱۰ متر تا ۲۷ کیلومتر و با سرعت ۴ هزار و ۸۰۰ متر در ثانیه هدف قرار دهد و با ۷۲ موشک زمین به هوا قادر به منهدم کردن ۳۶ هدف به طور همزمان است. 

روسیه یک هفته پیش نیز برای تقویت بلاروس کشور متحد خود، مجموعه های موشکی پدافند هوایی پانتسیر-اس در این کشور مستقر کرد.

یک مقام وزارت دفاع روسیه در این رابطه به خبرنگاران گفت: مجموعه های پانتسیر-اس برای یک لشکر موشکی با قطار از حوزه نظامی شرق روسیه به بلاروس حمل شد.

شبکه دوم تلویزیون دولتی روسیه نیز یک هفته پیش اعلام کرده بود که روسیه تعدادی از جنگنده های سوخو-۳۵ را از مناطق شرقی این کشور به بلاروس منتقل و در چند پایگاه هوایی این کشور مستقر کرد.

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.