محمدرضا مصباح، جزو تهیه کنندگانی است که علاوه بر سابقه کارگردانی فیلم های کوتاه، در حمایت از فیلم اولی ها شناخته شده است.

کارکردن با فیلم اولی ها جذاب است

به گزارش قدس،او که در دوره سی وهشتم جشنواره فیلم فجر، سیمرغ بلورین بهترین فیلم هنر و تجربه را برای تهیه کنندگی فیلم «پوست» گرفت و در قدم اول ساخت فیلم بلند برادران ارک از این دو فیلمساز جوان و خوش‌فکر سینمای ایران حمایت کرد. او همچنین تهیه‌کنندگی فیلم «یدو» را داشت که برنده سیمرغ بلورین بهترین فیلم در سی و نهمین دوره جشنواره فیلم فجر شد و حالا در جدیدترین پروژه کاری اش با مرتضی فاطمی که بیشتر او را به عنوان مجری برنامه جنجالی «اختیاریه» در تلویزیون می شناختیم در ساخت فیلم «بی مادر» همکاری کرده است. مصباح درباره این همکاری مشترک می‌گوید: مرتضی فاطمی سالها درگیر نوشتن فیلمنامه «بی مادر» بود و همیشه این وعده و قرار بین ما بود که اگر خواست فیلم سینمایی بسازد، من در کنارش باشم که این اتفاق افتاد. 
تجربه‌ای جدید در فضای فعلی سینما
او با بیان اینکه فیلم «بی مادر» فیلمی بسیار شیرین و جذاب است، خاطرنشان می کند: این پروژه کاری، برای من کشف و شهودی تازه بود و یک تجربه جدید زیرا در فضای فعلی سینما، فاصله گرفتن از فضاهای عمومی و ژانرهای معمول و مرسوم سینما و حرکت کردن در مسیرهای جدید و نو با ایده های خلاقانه فیلم اولی ها خیلی می تواند جذاب باشد.
مصباح تاکید می کند: سعی کردم که حداقل سالی یک فیلم با کارگردان های فیلم اولی کار کنم و در این چند سال، توفیق یافتم که این اتفاق رقم بخورد و امیدوارم ادامه دار باشد. 
او با بیان اینکه امسال تعداد زیادی از فیلم اولی ها در جشنواره حضور دارند و با توجه تغییراتی که جشنواره فیلم فجر داشته است، آنها می توانند در کنار کارگردان‌های باتجربه رقابت کنند، می گوید: فکر می کنم کارگردان‌های فیلم اولی در جشنواره امسال کار سختی را پیش رو دارند و رقابت حتما سنگین خواهد بود. البته بخش عمده این انتخاب ها هم به سلیقه هیئت داوران برمی گردد.  امیدوارم که برای «بی مادر» هم اتفاقات خوبی بیفتد.  
بهترین‌های سینمای ایران
به باور وی، سازورکار و شخصیت فیلم «بی مادر» این ظرفیت را دارد که به آن توجه شود چون فیلم روی پا و سروشکل داری است. مصباح اضافه می کند: تیم تولید، بهترین های سینمای ایران هستند و در مقابل دوربین، بازیگران شناخته شده سینما حضور دارند که با توجه به نوع نقشی که کارگردان در فیلمنامه برای آنها طراحی کرده، بازی های متفاوتی را از آنها می بینیم. تصور ما این است که در بخش جوایز بازیگری، اتفاقات خوبی برای «بی مادر» رقم بخورد، ضمن اینکه این فیلم با توجه به فیلمنامه عمیقی که در عرصه آثار اجتماعی دارد می‌تواند مورد اقبال قرار بگیرد.
مصباح تاکید می کند: همه بچه های پشت دوربین فیلم «بی مادر» از عوامل حرفه ای سینمای ایران هستند و فیلم از نظر فنی، قوی است و ظرفیت های زیادی در بخش های فنی برای دیده شدن در جشنواره فجر را دارد.
او در پایان یادآور می شود: برای ما بیشتر از جوایز جشنواره فجر، مخاطب اهمیت دارد و امیدواریم که بینندگان «بی مادر» از تماشای آن لذت ببرند و منتقدان هم نگاه مثبتی به آن داشته باشند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.