بی‌توجهی فدراسیون فوتبال به تیم المپیک و نیازهای کادر فنی این تیم موجب قهر و دلخوری مهدی مهدوی کیا شد تا او در اقدامی غیر منتظره از مربیگری این تیم و عضویت در کمیته فنی فدراسیون فوتبال استعفا دهد.

نویدکیا و نکونام گزینه‌های جانشینی «کیا»

مهدوی کیا که تصور نمی‌کرد همکاری با عزیزی خادم تا این حد برای او هزینه داشته باشد، در شرایطی از مجموعه مدیریتی فدراسیون خارج شد که حتی علی کریمی، رفیق انتخاباتی خود در انتخابات اسفندماه سال گذشته را نیز به دلیل همکاری با عزیزی خادم از دست داده بود، به همین دلیل خیلی آرام و بی سر و صدا از گردونه خارج شد تا بازنده بزرگ لقب گیرد.

هرچند هنوز به صورت رسمی درخصوص جایگزین مهدوی کیا خبری منتشر نشده، اما گفته می‌شود جواد نکونام و محرم نویدکیا از گزینه‌های اصلی فدراسیون عزیزی خادم برای مربیگری تیم المپیک هستند، اما نکته مهم این است که آیا مدیران این دو باشگاه با توجه به درگیری تیم‌های آن‌ها با رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا، آیا به راحتی با انتصاب مربیان دو تیم آسیایی ایران در لیگ قهرمانان آسیا موافقت خواهند کرد یا خیر؟

از طرفی دیگر وقتی فدراسیون فوتبال توجهی به مقوله پشتیبانی این تیم و رفع نیازهای کادر فنی تیم المپیک ندارد چه ضمانتی وجود دارد مشکلاتی که برای مهدوی کیا به وجود آمد، برای نکونام یا نویدکیا رخ ندهد؛ از این لحاظ بعید است این دو سرمربی با توجه به جایگاه با ثباتی که در اختیار دارند و از نظر مالی به شکل مناسبی تأمین هستند، خود را بدون دلیل گرفتار معرکه‌ای اینچنینی کنند.

با وجود این، قرار شده تکلیف تیم المپیک حداکثر تا ۱۵ روز آینده مشخص شود و این تیم حتماً اردوی نوروزی داشته باشد. اگر مهدوی‌کیا بماند، کار براساس همان برنامه‌ای که این مربی از قبل تدوین کرده است، جلو خواهد رفت ولی در غیراین صورت ابتدا باید سرمربی جدید انتخاب شود.

از آنجا که تا این لحظه شهاب عزیزی خادم هیچ واکنشی به موضوع تیم المیپک و ماجرای استعفای مهدوی‌کیا نشان نداده، به نظر می‌رسد وی تمایل چندانی به جنجالی شدن ماجرا ندارد، به ویژه اینکه وی به خوبی می‌داند مهدوی کیا به دلیل بی‌توجهی آقای رئیس به شدت از او دلخور است و این دلخوری ممکن است کار را به سمت مصاحبه تند و تیز ببرد، به همین دلیل رئیس فدراسیون ریسک موضع‌گیری در این خصوص را نپذیرفته و ترجیح داده فعلاً چراغ خاموش پیش برود تا به این روش حواشی پیرامون این اتفاق را کنترل کند.

اما اتفاق جالب دیگر سکوت سنگین رئیس کمیته جوانان فدراسیون فوتبال است، میرشاد ماجدی که  در روزهای نخست انتخاب مهدوی کیا به تندی علیه وی موضع گیری کرده بود و تهدید کرده بود اگر مهدوی کیا به تیم المپیک بیاید، وی از فدراسیون جدا خواهد شد، این روزها به شکل سؤال برانگیزی سکوت کرده تا مشخص شود وی نیز تمایل فراوانی به سایه نشینی دارد، در حالی که در وظایف سازمان وی تعریف شده نسبت به همه تحولات مرتبط با تیم‌های پایه باید حضوری پررنگ داشته باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.