تیم‌های فوتبال استقلال تهران و هوادار از ساعت ۱۷ دیروز دیدار معوقه هفته شانزدهم لیگ برتر فوتبال را در ورزشگاه انقلاب کرج برگزار کردند که استقلال موفق شد اولین بازی دور برگشت خود را با نتیجه دو بر یک پیروز شود و صدرنشینی اش را قوام بخشد. رودی ژستد (۱۱- پنالتی) و مطهری (۸۴) برای استقلال و محمدجواد محمدی (۳۹) برای هوادار گلزنی کردند.

استقلال با «هوادار» صدرنشینی را محکم کرد

 شاگردان فرهاد مجیدی که به دلیل شیوع ویروس کرونا در اردوی خود نتوانستند قبل از تعطیلات زمستانی به مصاف هوادار بروند با پایان یافتن بازی‌های رسمی تیم ملی ایران مقابل عراق و امارات میهمان شاگردان رضا عنایتی شدند تا برای کسب سه امتیاز دیگر و ادامه صدرنشینی خود مبارزه کنند.در این بازی پین مربی ایتالیایی استقلال که شایعه جدایی اش بعد از بازنگشتنش به ایران بر سر زبان ها بود، روی نیمکت این تیم نشست.

این دیدار با شروع حملات سفیدپوشان استقلال از جناح راست که وریا غفوری را با بازوبند کاپیتانی استقلال می‌دید همراه بود. شاگردان فرهاد مجیدی خیلی زود هم توانستند با استفاده از تجربه بازیکنان خود مالکیت توپ را در اختیار بگیرند. امین قاسمی نژاد روی خطای مدافع هوادار در دقیقه ۱۰ در محوطه جریمه حریف روی زمین افتاد تا داور در سوت خود بدمد و اعلام خطای پنالتی کند.اعتراض گسترده بازیکنان هوادار نیز تأثیری روی تصمیم علی اصغر مؤمنی نداشت تا رودی ژستد پشت توپ بایستد و آن را تبدیل به گل کند.

در ادامه شاگردان رضا عنایتی در اکثر دقایق بازی توپ را در اختیار داشتند و با سرعت در بازی قصد داشتند گل خورده را جبران کنند. حملات بازیکنان هوادار همچون استقلالی‌ها از جناحین طراحی شده بود تا روزی طلب و محمدی چندین بار دروازه حسینی را با خطر تهدید کنند.واکنش‌های حسینی در چارچوب دروازه استقلال ادامه داشت تا اینکه محمد جواد محمدی توانست گل تساوی این تیم را با پاس عرضی عبدی در دقیقه ۳۹ به ثمر رسانده و بازی را به تساوی بکشاند. بعد از گلی که جواد محمدی تقریباً با دست وارد دروازه پرسپولیس کرد نام این بازیکن کلی خبرساز شد و حالا او با گلزنی به استقلال دوباره اسمش را بر سر زبان‌ها انداخت.

 نیمه دوم را دو تیم با احتیاط تر شروع کردند. عنایتی با فراخوانی مرادی به زمین قصد داشت از انگیزه های این بازیکن کنار گذاشته استقلال استفاده کند. این تعویض باعث شد هوادار با توجه به آشنایی خوبی که با زمین داشت زهردارتر ظاهر شود اما بی دقتی مهاجمان هوادار و یکی دو سیو حسینی باعث شد تا میزبان توفیق چندانی برای برتری نداشته باشند. مجیدی هم با تأکید بر سانتر از جناحین روی قدرت سرزنی ژستد حساب کرده بود، اما ناکامی این بازیکن در گلزنی باعث شد تا آرمان رمضانی جای او را در زمین بگیرد. با این حال گل پیروزی استقلال در این بازی را مطهری دقیقه ۸۴ به ثمر رساند تا نشان دهد حقش بازی بیشتری در ترکیب اصلی استقلال است.پس از این گل البته یزدانی ،مدافع استقلال با دریافت کارت زرد دوم از زمین اخراج شد تا میهمان ۱۰ نفره بقیه بازی را به پایان ببرد. مردان مجیدی با این پیروزی ضمن حفظ رکورد شکست ناپذیری خود ۳۸ امتیازی شدند. هوادار هم با ۱۴ امتیاز در رده ۱۴ باقی ماند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.