رئیس فراکسیون ایثارگران مجلس با بیان اینکه بخش عمده اهداف برنامه ششم درخصوص ایثارگران تا امروز محقق نشده است ، گفت: بخشی از این بودجه ۴۰ هزار میلیارد تومانی برای تحقق اهداف برنامه ششم در زمینه حل مشکلات به ایثارگران اختصاص می‌یابد.

 مصوبه مهم کمیسیون تلفیق برای اجرای احکام معطل ایثارگران/ معوقات پرداخت می‌شود

به گزارش قدس آنلاین، احمد امیرآبادی گفت: رزمندگان کشورمان در هشت سال دفاع مقدس با گذر از زندگی و جان خود، ایثار بزرگی کردند و باید همواره آنها را الگوی خود قرار دهیم. سربازان وطن جوانان و جوانمردان رشید و پاک سرشتی بودند که با درک والای خود نسبت به موقعیت حساس کشور، وظیفه بزرگ جهاد را مشتاقانه پذیرفتند.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران حاصل خون شهیدان و مجاهدت ایثارگران و مقاومت ملت بزرگ ایران است، ما مسئولان به این خون ها و به این ملت مدیون هستیم و باید مراقب باشیم.

وی در مجلس در ادامه با اشاره به تشکیل فراکسیون ایثارگران مجلس با هدف حمایت و دفاع از حق و حقوق جامعه ایثارگری کشور گفت: ما در مجلس به دنبال این هستیم که قوانین حمایتی در حوزه ایثارگران مصوب و اجرایی شود.

رئیس فراکسیون ایثارگران مجلس تاکید کرد: بخش عمده‌ای از قوانین مربوط به حوزه ایثارگران به دلیل مشکلات تامین منابع مالی و بودجه  توسط دولت اجرایی نشده و تنها در رسانه‌ها با انجام تبلیغات به غلط به جامعه القا شده که بسیاری از امکانات در اختیار ایثارگران و خانواده شهدا قرار گرفته است، در صورتی که چنین موضوعی صحت ندارد. ما در مجلس تمام تلاش خود را به کار خواهیم گرفت، تا با همراهی و کمک دولت سیزدهم تمام قوانین حوزه ایثارگران به صورت کامل اجرایی شود.

امیرآبادی گفت: در همین راستا  کمیسیون تلفیق با افزایش ۴۰ هزار میلیارد تومانی بودجه بنیاد شهید از محل فروش سهام موافقت کرد.

وی با اشاره به اراده کمیسیون تلفیق برای حل مشکل ایثارگران گفت: این بودجه برای حل مشکلات درمانی جانبازان و پرداخت معوقات ماده ۳۸ قانون ایثارگران و پرداخت طلب دانشگاه ها بابت شهریه ایثارگران اختصاص خواهد یافت.

رییس فراکسیون ایثارگران مجلس با بیان اینکه بخش عمده اهداف برنامه ششم درخصوص ایثارگران تا امروز محقق نشده است گفت: بخشی از این بودجه ۴۰ هزار میلیارد تومانی برای تحقق اهداف برنامه ششم در زمینه کمک به ایثارگران اختصاص می‌یابد.

وی ابراز امیدواری کرد که این بودجه در سال ۱۴۰۱ تحقق یابد تا با تخصیص آن بخش عمده‌ای از مشکلات آنها حل شود.

انتهای پیام

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.