کارگردان فیلم «بدون قرار قبلی» با بیان اینکه اعتقاد به امام رضا(ع) جزو اعتقادات مشترک ایرانی‌ها و مسلمانان است و جایی مثل حرم مطهر رضوی، نقطه وصل و آرامش است، می‌گوید: من خیلی دوست داشتم فیلمی با مضمون امام رضا(ع) بسازم و امیدوارم «بدون قرار قبلی» برای من شروع ساخت کارهایی در مورد ثامن‌الحجج(ع) باشد.

امیدوارم «بدون قرار قبلی» شروع ساخت کارهایی در مورد امام رضا(ع) باشد

بهروز شعیبی می‌افزاید: نگرانی من این بود که نمی‌توانیم سکانس‌های داخل حرم مطهر را بگیریم ولی تولیت محترم و مدیران آستان قدس رضوی همکاری خیلی خوبی با ما داشتند و قصه ما از سوی آن‌ها به خوبی درک شد، در واقع دغدغه‌ام این بود که نمی‌شود چنین سکانس‌هایی را در حرم گرفت که به ما این مجوز را دادند.
کارگردان «بدون قرار قبلی» با بیان اینکه در این فیلم به مقوله سفر و بازگشت به ریشه‌ها و خویشتن اشاره می‌شود، خاطرنشان می‌کند: این‌ها بخشی از هویت ماست، همه ما مشغله‌های زیادی در زندگی داریم ولی پناه بردن‌های معنوی، مفری برای حال خوب ماست و بخش جدانشدنی زندگیمان. در واقع نگاه معنوی سبب تجدید قوای روحی ما می‌شود.


وی با تأکید بر اینکه این فیلم متعلق به تماشاگران است، می‌گوید: نمی‌خواستیم شعار بدهیم یا پیامی را گل‌درشت کنیم. بعد مذهبی در زندگی همه ما جاری است و تا زمانی ‌که تعریف شعارگونه پیدا نکند همه ما با هم همسو هستیم اما زمانی ‌که قرار باشد تصویری غیرواقعی و غیراعتقادی بسازیم مخاطب از اثر فاصله می‌گیرد. به نظرم به لحاظ اعتقادات مذهبی، همه انسان‌ها روح مشترکی دارند و معنویت جزو ذات همه ماست.
شعیبی با بیان اینکه بیماری اتیسم به لحاظ فرهنگ‌سازی و رویارویی در کشورمان، چندان بعد اجتماعی پیدا نکرده است، یادآور می‌شود: ما برای شناساندن این بیماری باید تلاش کنیم تا تعریف اجتماعی پیدا کند و مردم آگاه شوند بنابراین لازم است که در سینما به این موضوع بپردازیم.
او در پایان یادآور می‌شود فیلم بدون قرار قبلی اقتباس نیست بلکه برداشتی آزاد از یکی از داستان‌های مصطفی مستور است و این نویسنده نیز درباره فیلم‌نامه، مشورت‌های خوبی داشته است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.