۱۸ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۵
کد خبر: 786943

یک بازی یک جام. این چکیده فوتبال باشگاهی ایران است که بین قهرمان جام حذفی و لیگ برتر قرار است امروز در سیرجان برگزار شود.

دوئل سوپرجام در سیرجان

سوپر جام اصولاً و بر اساس قانون در تمام نقاط دنیا پیش از شروع فصل برگزار می‌شود تا نمایشی باشد برای استارت لیگ جدید، اما خب در فوتبال ایران از آنجایی که هیچ چیز سرجایش نیست، مدت‌هاست این بازی با اهمیت در نیم فصل برگزار می‌شود که البته توضیحی هم برای چرایی و فواید این برگزاری ارائه نشده است.

به هر تقدیر امروز پرسپولیس زخمی برای دفاع از عنوان قهرمانی‌اش دراین جام که سال قبل با غلبه بر تراکتور بدست آمد، مقابل فولاد ترمیم شده به میدان می‌رود. فولاد که جزو دو نماینده ایران در آسیا هم هست در نیم فصل و با باز شدن پنجره‌اش حسابی ریخت و پاش کرد و با تهاتر با استقلال و جذب رضاوند و آقاسی و اضافه کردن خلعتبری از سپاهان و کوشکی از پیکان چهره‌ای نو و تهاجمی به خود گرفته است. پرسپولیس گرچه در دو بازی رفت و برگشت لیگ برتر توانست این تیم را با ویسی و نکونام شکست دهد، اما می‌داند این فولاد ترمیم شده و بردنش آن هم  در بازی که پای جام در میان است، ساده نیست. در سوی مقابل اما گل‌محمدی با همان ترکیب لیگ مجبور است در سوپرجام با سه مصدوم اساسی به نام‌های عالیشاه، سرلک و سیامک نعمتی نانش را در خون بی پولی و بی درایتی مدیرانش خیس کند. پرسپولیس تجربه خوبی در سوپرجام‌ها دارد، اما با دستان خالی کار سختی مقابل تیم پرانگیزه اهوازی خواهد داشت.آن‌ها در نیم فصل یک دروازه بان دوم گرفته‌اند و محمود خوردبین را به عنوان مشاور مدیرعامل جذب کرده‌اند. این تمام کاری بوده که درویش در مقام مدیرعامل برای یحیی انجام داده است.

دست خالی یحیی

گل محمدی در کنفرانس خبری هم همین را گفت؛ «از شرایطی که اعلام کرده بودم، فقط زمین تمرین را قرارداد بستند که آن را هم هنوز تحویل نگرفته‌ایم. هنوز مشکلات ما حل نشده است. لیست ۱۲ نفره‌ای به باشگاه داده‌ام و اگر دو بازیکن را هم جذب می‌کردند من راضی بودم اما حتی تا ۱۰ درصد مذاکره هم پیشروی نکرده‌اند. ما فرصت زیادی نداریم و مشکلات به خاطر نبود پول در باشگاه است. امیدوارم از جایی تأمین شود چون ما به تقویت احتیاج داریم و باید حداقل جای بازیکنی مثل آل‌کثیر را پر کنیم، اما با این شرایط باید دنبال بازیکنان خارجی باشیم که مثل هندوانه در بسته هستند و نمی‌دانیم کیفیت خوب دارند یا خیر. در هر صورت با این شرایط مجبور هستیم ادامه بدهیم. باید بهتر تمرین کنیم و قوی‌تر کار را دنبال کنیم. ان‌شاءالله بتوانیم در پایان موفق بشویم».

نکونام با تمام قدرت

اما جواد نکونام، سرمربی فولاد معتقد است پرسپولیس در همین شرایط هم تیم جان سختی است و فرصت به کسی نمی‌دهد؛ «بازی با پرسپولیس بازی سخت و سنگینی است، یک بازی است و یک جام. هر  دو تیم یکدیگر را می‌شناسند، تیم ما باید از کمترین فرصت‌ها استفاده کند و با تمرکز بالا بازی کند. به بازیکنانم گفته‌ام باید با تمرکز کار کنیم و مقابل تیم حرفه‌ای حریف نیازمند تمرکز هستیم. آن‌طور که شنیدم اکبریان در این بازی قضاوت آخر خود را انجام می‌دهد، به او بابت همه قضاوت‌های خوبی که در ایران انجام داده خسته نباشید می‌گویم و برای وی در ادامه زندگی شخصی و ورزشی آرزوی موفقیت می‌کنم. توقع ما این است اکبریان مثل بازی‌های گذشته بهترین قضاوت را داشته باشد. متأسفانه در ایران به تیم‌های بزرگ نگاه متفاوت وجود دارد، اما امیدوارم داوری عادلانه‌ای را از سوی آقای اکبریان شاهد باشیم». سرمربی  سرخپوشان فولاد درمورد استفاده از خریدهای جدید هم گفت: «نفراتی هم که جذب کردیم همگی با کیفیت هستند، ما بهترین بازیکنان را داریم و در کنار نفراتی که جدید اضافه شده‌اند امیدوارم بهترین استفاده را از آن‌ها ببریم.در مورد استفاده از بازیکنان جدید هم باید بگویم از این نفرات قطعاً استفاده می‌کنم چون آن‌ها جذب شدند که برای تیم ما بازی کنند».

خداحافظی داوران سوپرجام

تیم‌های پرسپولیس و فولاد از ساعت ۱۷:۱۵ امروز در دیدار سوپرجام فصل ۱۴۰۰-۱۳۹۹ فوتبال کشورمان در ورزشگاه شهید سلیمانی سیرجان به مصاف هم می‌روند.با اعلام کمیته داوران فدراسیون فوتبال، محمدرضا اکبریان قرار است با کمک جلیل شعرانی و سعید علی‌نژادیان این مسابقه را قضاوت کنند.البته انتخاب این افراد برای بازی سوپرجام دلیل خاصی دارد و آن هم این است که هر سه نفر در پایان دیدار پرسپولیس و فولاد از دنیای داوری خداحافظی خواهند کرد.

اکبریان که اکنون به ۴۳ سالگی رسیده دو سال دیگر برای داوری زمان دارد اما به دلیل مسائل شخصی تصمیم گرفته دیگر قضاوت نکند. البته شعرانی و علی‌نژادیان ۴۵ ساله بازنشسته شده‌اند و قرار است در دیدار امروز با برگزاری مراسمی از زحمات آن‌ها تجلیل شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.