بیکاری، گرسنگی و کمبود مواد غذایی در شهرهای مختلف افغانستان به‌ویژه کابل باعث شده است که همه روزه تعداد زیادی از مردم برای بدست آوردن قرص نانی رایگان در مقابل نانوایی‌ها صف بکشند.

بحران گرسنگی؛ صف‌های طویل افغان‌ها مقابل نانوایی‌ها برای دریافت نان رایگان

به گزارش قدس آنلاین، وضعیت افغانستان پس از تصرف کابل توسط طالبان، مسدود شدن دارایی های افغانستان در خارج و توقف کمک های بین المللی  هر روز وخیم تر می شود. فقر، بیکاری و گرسنگی در  این کشور بیداد می کند و بازار فروش اعضای بدن کودکان در ازای دریافت مبلغی برای نجات از گرسنگی در نقاط مختلف این کشور رواج دارد.

تعدادی از افراد خیّر، نیکوکار و مهاجران افغان در برخی کشورها برای کمک به هموطنان خود اقدام به توزیع نان رایگان در نانوایی ها کرده اند،  هر روز صدها نفر در دمای زیر صفر برای دریافت نان رایگان در مقابل این نانوایی ها صف می کشند.

"مهاجره "صبح زود هر روز در هوای زیر صفر به یک نانوایی در شهر کابل می‌رود و انتظار می‌کشد تا نوبت‌اش برسد و نام کمکی دریافت کند.

مهاجره که مادر دو فرزند است، به خبرگزاری فرانسه گفت: «اگر از اینجا نان به دست نیاورم، گرسنه می‌خوابیم.»

این مادر افزود: «من حتی در مورد فروش دخترانم فکر کردم، اما از آن دست کشیدم و فقط به خدا پناه بردم.» 

تصاویر و ویدئوهای منتشر شده در فضای مجازی، هزاران زن، کودک و پیرمرد را نشان می دهد که در مقابل یک نانوایی در "خیرخانه"در شمال کابل برای دریافت چند قرص نان رایگان  صف کشیده اند.

خبرگزاری صدای افغان(آوا) در گزارشی نوشت افرادی که هنوز هم تصور می کنند که دشمنی با طالبان اخلاقی، انسانی، میهن‌دوستانه و یک رسالت ملی به حساب می‌آید، یا شرایط رقت‌انگیز مردم افغانستان را درک نمی‌کنند و یا در تشدید بحران و تعمیق فاجعه، منافعی دارند که مانند آمریکا حاضرند برای رسیدن به آن، میلیون‌ها نفر را به طور دسته جمعی، مجازات کنند.

در ادامه این مطلب اضافه شده است برای درک دقیق‌تر واقعیت می توان با قدم زدن در خیابان های کابل خیل عظیم گدایان و گرسنگانی که تنها آرزویشان تهیه قرصی نان برای نجات از گرسنگی است را مشاهده کرد.

براساس گزارش های منتشر شده حدود ۹۰ درصد از مردم افغانستان زمستان امسال با فقر و گرسنگی مواجه هستند.

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.