وزیر دادگستری در دیدار با دادستان کل تاجیکستان بر لزوم تقویت و تحکیم مناسبات بین دو کشور تاکید کرد و گفت: اولویت سیاست دولت سیزدهم جمهوری اسلامی ایران، برقراری ارتباط با کشورها، به‌ویژه کشورهای همسایه است.

اولویت سیاست دولت سیزدهم برقراری ارتباط با کشورهای همسایه است

به گزارش قدس آنلاین به نقل از وزارت دادگستری، «رحمان یوسف احمدزاد» دادستان کل کشور تاجیکستان که به تهران سفر کرده است، ظهر امروز سه شنبه ۱۹ بهمن با حضور در وزارت دادگستری با امین حسین رحیمی دیدار و گفت‌وگو کرد.

رحیمی در این دیدار با بیان اینکه در ۳۰ سالگی روابط دیپلماتیک دو کشور جمهوری اسلامی ایران و جمهوری تاجیکستان هستیم، اظهار داشت: دو کشور دوست و همسایه ایران و تاجیکستان دارای اشتراکات تاریخی و فرهنگی بسیاری هستند؛ مردم ایران هم، ملت و کشور تاجیکستان را بسیار دوست دارند که باید از این فرصت برای توسعه و تعمیق روابط استفاده کرد.   

وزیر دادگستری افزود: علاوه بر موافقت‌های حقوقی و قضایی، با توجه به توسعه روابط تجاری و اقتصادی در خصوص انعقاد تفاهم‌نامه همکاری، در زمینه داوری و میانجیگری برای حل و فصل اختلافات احتمالی بین تجار دو کشور در حال تنظیم پیش نویس سند مذکور هستیم.  

«رحمان یوسف احمدزاد» دادستان کل تاجیکستان هم در این دیدار ضمن تاکید بر تحکیم روابط دو جانبه با استقبال از پیشنهاد وزیر دادگستری، ابراز امیدواری کرد که در زمینه مناسبات حقوقی و قضایی نیز شاهد توسعه بیشتر روابط بین دو کشور باشیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.