قدس آنلاین نگاهی دارد به تیترهای صفحه اول روزنامه های جهان در روز سه شنبه هشتم فوریه ۲۰۲۲ (نوزدهم بهمن ماه ۱۴۰۰)

مروری بر صفحه اول مطبوعات جهان (سه‌شنبه ۱۹ بهمن ۱۴۰۰) + عکس

لیبراسیون

روزنامه لیبراسیون چاپ فرانسه با طراحی جالبی در صفحه نخست خود، به مذاکرات مهم امانوئل مکرون رئیس جمهور این کشور با ولادیمیر پوتین همتای روس خود در مسکو پرداخته است. در حالی که التهاب همچنان در مرز اوکراین و روسیه در اوج خودش است و گمانه زنی ها پیرامون امکان حمله روسیه به اوکراین بیشتر توسط رسانه های غربی مطرح می شود، مکرون در سفر خود به روسیه و همینطور پس از آن به اوکراین، به نظر نقش مهمی را در پایین آوردن تنش ها ایفا می کند.

تورنتو سان

روزنامه تورنتو سان چاپ کانادا در گزارشی به تصمیم جدید دادگاه کانادا در مقابله با تظاهرکنندکان در پایتخت این کشور می پردازد. در حالی که تظاهرات مردم مخالف واکسن اجباری در اوتاوا وارد دومین هفته خود می شود و بسیاری از آن ها با کامیون های ترانزیت خود را به این شهر رسانده اند، قاضی کانادایی در حکمی، بوق زدن این کامیون ها را که در چند روز گذشته آسایش مردم شهر اوتاوا را از آن ها گرفته است را ممنوع اعلام کرد. این روزنامه با تیتر «روزی که بوق ها متوقف شدند» به این حکم واکنش نشان داده است.

جروزالم پست

روزنامه جروزالم پست چاپ اسرائیل در گزارشی صحبت های اخیر نفتالی بنت در مورد ایران را بازتاب داده است. بعد از آنکه نخست وزیر این رژیم در صحبت های خود تاکید کرد که مذاکرات وین در آستانه تبدیل شدن به امضای قرارداد با ایران قرار دارد، از تماس تلفنی با جو بایدن و اعلام نگرانی هایش خبر داد. بنت اکنون در صحبت هایش ادعا کرده که در این تماس بایدن حق آزادی اسرائیل برای واکنش خودسرانه در مقابل ایران را برای آن ها محفوظ دانسته است. جروزالم پست همچنین در گزارشی به کشیده شدن جاسوسی نیروی پلیس اسرائیل از سیاستمداران و مردم به دادگاه خبر می دهد.

گلوبال تایمز

روزنامه گلوبال تایمز چاپ چین عکس اصلی صفحه نخست خود را به «رِن زیوِی» اسکیت باز اهل این کشور اختصاص داده که موفق شد در رشته اسکیت سرعت ۱۰۰۰ متر دومین مدال کاروان چین در مسابقات المپیک زمستانی پکن را به خود اختصاص دهد. این روزنامه همچنین در دو گزارش جداگانه به آمریکا نیز پرداخته است؛ اولین آن مقاله ای در رابطه با متحدین ایالات متحده در منطقه آسیا پاسیفیک هست که به گفته گلوبال تایمز آمریکا برای آن ها سرابی از پیشرفت اقتصادی ترسیم کرده، و گزارش دیگر در مورد عملکرد ضعیف آمریکا تا به اینجای کار در مسابقات المپیک زمستانی را شامل می شود.

فایننشیال تایمز

روزنامه فایننشیال تایمز در مقاله ای به رونق گرفتن چشمگیر صنعت بیمه در سال های پیش رو به دلیل تغییرات اب و هوایی جهانی و علاقه بسیاری از مردم به استفاده از بیمه برای در امان ماندن اقتصادی از بلایای طبیعی پرداخته است. این روزنامه همچنین در مقاله دیگری ترفندهای عجیب شبکه اجتماعی مشهور رِدیت در زمینه بازاریابی در چند وقت اخیر را نشان داده و همچنین در گزارش دیگری از حرکت جدید شرکت مطرح  دولچه اَند گابانا برای تولید محصولات عطر خود توسط خود این شرکت، بعد از سه دهه همکاری با شرکت های جانبی تولید عطر خبر می دهد.

لس آنجلس تایمز

روزنامه لس آنجلس تایمز گزارش اصلی صفحه نخست خود را به قیمت های عجیب و غریب بلیت مسابقه سوپربول (مسابقه قهرمانی فصل فوتبال آمریکایی) که دوشنبه هفته آینده در ورزشگاه سوفای در اینگلوود کالیفرنیا برگزار خواهد شد اختصاص داده است. این روزنامه می گوید این استادیوم بسیار مدرن و مجهز که به تازگی افتتاح شده با تمام خوبی هایش اما باعث شده که هزینه بلیط در بدترین نقطه استادیوم نیز به اندازه قیمت وی آی پی به نظر برسد. قیمت بلیت سوپربول امسال که بین تیم های لس آنجلس رَمس و سینسیناتی بنگالز برگزار خواهد شد در کمترین میزان حدود ۵ هزار و در بیشترین آن حدود ۴۰ هزار دلار قیمت خواهد داشت! این روزنامه همچنین در گزارشی از کاهش مقررات کرونایی در لس آنجلس از هشت روز دیگر خبر می دهد که زدن ماسک را برای واکسن زده ها دیگر اجباری نمی کند.

یواس‌ای تودی

روزنامه یواس ای تودی در گزارشی به عملکرد ضعیف کاوران ورزشی آمریکا تا اینجای مسابقات المپیک زمستانی در پکن پرداخته است. این روزنامه در تیتر خود با عنوان «در جستجوی طلا، شکستن قلب نصیب آمریکا شد» این کاروان را درگیر مصدومیت ها و بیماری می داند که عملکردشان را تحت تاثیر خود قرار داده است. یواس ای تودی همچنین در گزارشی به افشای کلاهبرداری یک کالج شناخته شده در آمریکا که دروس آنلاین را برای دانشجویان ارائه می کرد دست زده است.

گاردین

روزنامه گاردین در گزارشی از خبرنگار اعزامی خود به مرز اوکراین، از شرایط این منطقه در میان التهاب جنگ احتمالی با روسیه می گوید. خبرنگار گاردین در این گزارش مدعی شده با توجه به چیزهایی که در مرز می بیند «خیلی سخت است که فکر کنیم جنگی در کار نخواهد بود». این روزنامه همچنین در گزارشی به درگیری لفظی تعدادی از تظاهرکنندگان انگلیسی با رهبر حزب کارگر بریتانیا در تظاهرات ضد اجباری شدن واکسن پرداخته است.

ملیت

روزنامه ملیت چاپ ترکیه از برنامه های سران این کشور برای بازگشت به مسیر دیپلماسی با کشورهایی که در چند وقت گذشته با ترکیه دچار مشکل بوده اند خبر می دهد. روزنامه ملیت در این گزارش خود با عنوان «دیپلماسی در بهار» برنامه های ترکیه برای آغاز مذاکرات خود با ارمنستان و اسرائیل را اطلاع می دهد؛ کشور و رژیمی که در چند وقت گذشته همیشه با ترکیه رواط دیپلماتیک خود را در شرایط خوبی نمی دیده اند و ترکیه اکنون می خواهد این مسیر را برای بازگشت به مسیر دیپلماسی با آن ها باز کند.

واشنگتن پست

روزنامه واشنگتن پست عکس اصلی صفحه نخست خود را به ادامه تظاهرات مردم در اوتاوای کانادا بر علیه واکسن اجباری اختصاص داده که منجر به فلج شدن کسب و کار در این شهر شده است. این روزنامه همچنین بازدید کریستوف شولتز صدراعظم آلمان از واشنگتن را بازتاب داده که جو بایدن رئیس جمهور آمریکا در این دیدار تاکید کرده در صورت حمله روسیه به اوکراین خط لوله روس ها به سمت آلمان موسوم به نورد استریم ۲ را باید مُرده در نظر گرفت.

تهیه و تنظیم: امیرمحمد سلطانپور

*بازنشر مطالب دپارتمان ترجمه به منزله تأیید یا رد محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان قدس آنلاین منتشر می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.