یکی از سخنگویان وزارت خارجه آمریکا تصریح کرد که رسیدن به توافق در مذاکرات رفع تحریمی وین در دسترس است؛ اما این توافق باید هرچه سریع‌تر نهایی شود.

 واشنگتن: رسیدن به توافق در وین در دسترس است

به گزارش قدس آنلاین، در آستانه ازسرگیری ادامه دور هشتم مذاکرات وین برای رفع تحریم‌های یکجانبه علیه ایران، یکی از سخنگویان وزارت امور خارجه آمریکا تصریح کرد که رسیدن به توافق با ایران درباره موضوع هسته‌ای این کشور امکانپذیر است؛ اما به واسطه پیشرفت توانمندی‌های هسته‌ای ایران، باید هرچه سریع‌تر نهایی شود.

خبرگزاری فرانسه در این خصوص گزارش کرد، مذاکرات وین پس از توقفی کوتاه، امروز با حضور نمایندگانی از کشورهای چین، فرانسه، آلمان، روسیه، انگلیس و ایران و ایالات متحده در وین پایتخت اتریش ازسرگرفته می‌شود و طرف‌های مذاکره‌کننده در روزهای اخیر از حصوص پیشرفت در مذاکرات احیای برجام خبر داده‌اند.

یکی از سخنگویان وزارت خارجه آمریکا در ارتباط با روند مذاکرات وین گفت: «توافقی که به نگرانی‌های اصلی تمامی طرف‌ها بپردازد، در دسترس است؛ اما اگر در هفته‌های آتی حاصل نشود، پیشرفت‌های هسته‌ای ایران بازگشت به برجام را برای ما دشوار می‌کند».

«دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور سابق ایالات متحده در سال ۲۰۱۸ به طور یکجانبه از برجام خارج شد و تحریم‌هایی را با هدف اعمال فشار علیه ایران وضع کرد و ایران را وادار کرد که پس از یکسال پایبندی به برجام بعد از خروج آمریکا، گام‌هایی را در جهت کاهش تعهدات برجامی در چارچوب این توافق بردارد.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.