ناکامی پرسپولیس در سوپر جام بهانه خوبی بود تا جدل‌های میان گل محمدی و رضا درویش پس از چند هفته مدارا علنی شود. بر همین اساس حالا هواداران به خوبی می‌دانند مدیرعامل و سرمربی برابر یکدیگر گارد دارند.

جذب ستاره ۵۰ سال پیش برای تقویت پرسپولیس

گل محمدی مصرانه به دنبال این بود که به هر قیمتی مدیران باشگاه برای جذب لیست بازیکنان مورد نظرش وارد مذاکره شوند که این اتفاق همان طور که پیش بینی می‌شد با شکستی بزرگ رو به رو شد، و از میان ۱۷ بازیکنی که گل محمدی معرفی کرده حتی یک بازیکن هم به پرسپولیس نیامد تا او بتواند بهانه ای ایده آل بدست آورد تا به این ترتیب درویش را زیر فشار قرار دهد.در حالی که سپاهان، فولاد و استقلال ستاره‌های لیگ را جذب کردند، پرسپولیس تنها خوردبین را به عنوان مشاور مدیرعامل جذب کرد.این در حالی بود که در اقدامی عجیب باشگاه برای جذب بازیکنان بزرگ نامه‌های بی‌حاصل به باشگاه‌های رقیب می‌زد تا نشان دهد مثلاً پیگیر کار جذب بازیکنان است.

در این میان منتقدان اما یک ابهام بزرگ دیگر را مطرح کردند که این نامه‌نگاری‌های بی حاصل به نوعی باعث افزایش قرارداد بازیکنان مورد نظر یحیی می‌شد؛ چون آن‌ها از این پس می‌توانند ادعا کنند به قدری خوب بودند که مورد توجه پرسپولیس قرار گرفتند. شکل گیری این انتقادات تبعات دیگری نیز به همراه داشت و برخی با اشاره به دوستی نزدیک گل‌محمدی با برخی ایجنت‌ها پیش بینی کردند این داستان پشت پرده دارد و نباید به سادگی از کنار آن عبور کرد.

حالا اما پس از ناکامی در سوپر جام و پذیرش شکست برابر فولاد یک‌بار دیگر فشارها روی مدیرعامل و سرمربی پرسپولیس افزایش یافته و به نظر می‌رسد اختلافات درون باشگاهی با شرایط کنونی دامنه بیشتری خواهد گرفت، به ویژه اینکه برخی مدعی‌اند از پشت پرده افرادی در حال ارائه مشاوره های جنجالی به مدیرعامل پرسپولیس هستند.مثلاً درویش در ادعایی خنده‌دار اعلام کرد یحیی بازیکنان فیکس تیم های دیگر را در لیست خرید آورده است و منتقدان در جواب این اظهارنظر مضحک اعلام کردند به هر حال اگر بنا به تقویت تیم باشد قطعاً هیچ سرمربی عاقلی دنبال بازیکنان ذخیره تیم‌های دیگر نمی‌رود.

آینده پرسپولیس باوجود نمایش قابل قبول از لحاظ تاکتیکی و فنی، نگران کننده است. اینکه در واقع اغلب بازیکنانی که به تازگی جذب سرخپوشان شده‌اند؛ کارایی لازم را نداشته‌اند و چیز جدیدی به شاکله تیمِ مربوط به دوره برانکو اضافه نکرده‌اند. بخشی از این موضوع هم به کمبود بازیکن با کیفیت در لیگ ایران و علاقه بازیکنان شاخص لیگ برتر برای لژیونر شدن بازمی‌گردد که اهمیت تلاش باشگاه برای حفظ بازیکنی نظیر شهریار مغانلو یا جذب امتحان پس داده‌های لیگ برتر را دوچندان جلوه می‌دهد.

با این حال بعید به نظر می‌رسد فعلاً بشود ستاره‌ای را در این مدت کم روانه پرسپولیس کرد و تنها راه باقیمانده استفاده بهتر از همین سرمایه فعلی و کنار گذاشتن بدبینی‌ها و تمرین‌های بیشتر و پایان جریان شفاهی مطالبات مالی است که راه را بر بهانه‌های بعدی هموار می‌کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.