سوپرجام فوتبال ایران پس از چهار سال از تهران خارج و به اهواز رفت. دیروز در سیرجان تیم فولاد موفق شد در بازی که همراه با باران کارت زرد و قرمز بود با یک گل پرسپولیس را شکست دهد و سوپرجام را به خانه ببرد.

«فولاد» در باران کارت زرد و قرمز جام را برد

 در این بازی پرسپولیس با لشکری از مصدومان شامل پهلوان، سرلک، آل کثیر و سیامک نعمتی قرار بود مقابل فولاد حاضر شود که کرونای ترابی هم باعث شد یحیی مجبور به تغییر سیستم و استفاده از حامد پاکدل و علی شجاعی و رضا اسدی در ترکیب تیمش شود.

در آن سوی میدان هم پاتوسی در آخرین لحظات از ترکیب جا ماند، اما نکونام با خریدهای جدیدش دغدغه‌ای برای این بازی نداشت. همین بود که فولادی ها بهتر بازی را شروع کردند و توانستند با پرس از جلویی که انجام می دادند روی یک کرنر توسط کولیبالی و به شکلی تصادفی دروازه لک را باز کنند. بعد از این گل آن‌طور که انتظار می رفت پرسپولیسی‌ها نتوانستند حریف را تحت فشار قرار دهند. فولادی‌ها با دوندگی زیاد در میانه میدان عملاً هافبک‌ها و مهاجمان مشکی پوش را از بازی خارج کرده بودند. در این نیمه البته پرسپولیس یک گل هم توسط کامیابی نیا زد که این گل آفساید اعلام شد. آنچه در ۴۵ دقیقه اول آشکار بود، عدم طراحی درست حملات در خط میانی پرسپولیس بود. جایی که ترابی، پهلوان، سرلک و سیامک نعمتی جای خالی‌شان بیشتر از همیشه به چشم آمد.

در نیمه مربیان مردان یحیی

کوبنده تر ظاهر شدند و در همان ابتدای بازی می‌تواستند توسط عبدی به گل مساوی برسند که توپ این بازیکن با بدشانسی بیرون رفت. با این حال تیر خلاص را در این بازی مهدی شیری بر پیکره پرسپولیس در دقیقه۶۳  شلیک کرد.این بازیکن که متخصص خراب کردن فینال‌های پرسپولیس به شمار می رود بعد از فینال جام باشگاه‌های آسیا در این بازی هم با اخراج کودکانه‌اش تراژدی‌اش در پرسپولیس را کامل کرد. پرسپولیس ۱۰ نفره عملاً رمقی برای جبران گل خورده نداشت. یحیی چهار تعویض همزمان انجام داد و تمام نیروهای سرزنش به اضافه عالیشاه را به میدان فرستاد.اخراج دقیقه ۸۱ بوحمدان دو تیم را در عدد ۱۰ مساوی کرد و پرسپولیسی ها را امیدوار.اما این بار هم عبدی فرصت طلایی اش را به راحتی هدر داد تا مشخص شود قبل از هرچیز این خود پرسپولیسی‌ها هستند که دوست ندارند برای پنجمین بار سوپرجام را به خانه ببرند.  گفتنی است علاوه بر دو بازیکن داخل زمین هاشمی نسب و حمید مطهری هم از مربیان دو تیم با کارت قرمز روبه‌رو شدند. محمدرضا اکبریان به همراه کمک هایش جلیل شعرانی و سعید علی‌نژادیان که آخرین بازی خود را قضاوت می کردند  بیش از ۱۶ کارت در این بازی به هر دو تیم دادند تا وداعی جنجالی با عرصه قضاوت داشته باشند.

دیروز نکونام در حالی سوپرجام را از پرسپولیس گرفت که سال قبل جام حذفی را از استقلال گرفته بود و به عنوان قهرمان جام حذفی مقابل رکورددارقهرمانی در لیگ برتر و سوپر جام به میدان می‌رفت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.