همزمان با دهه مبارک فجر و با بهره برداری از ۲ دستگاه آب شیرین کن در شهر بینالود مردم این شهر از نعمت اب شیرین برخوردار شدند.

برخورداری مردم بینالود از آب شیرین

به گزارش قدس آنلاین، همزمان با دهه مبارک فجر  در مراسمی با حضور فرماندار شهرستان مشهد، مدیرعامل شرکت اب و فاضلاب مشهد، امام جمعه شهر بینالود  و جمعی از ساکنین  این شهر ، بهره برداری از ۲ دستگاه آب شیرین کن  به منظور برخورداری شهروندان این شهر  از اب شرب سالم و باکیفیت صورت گرفت.

حسین اسماعیلیان، مدیرعامل شرکت اب و فاضلاب مشهد  در این مراسم ضمن تبریک دهه فجر و چهل و سومین  بهار انقلاب اسلامی گفت: یکی از مهمترین دستاوردها و ثمرات انقلاب اسلامی   طی چهار دهه اخیر  توسعه شبکه اب رسانی به شهرها و روستاها در دورافتاده ترین نقاط بوده است.

وی افزود: سطح برخورداری شهرهای  خراسان رضوی  قبل از پیروزی انقلاب اسلامی  از اب سالم و بهداشتی  کمتر از ۶۷درصد بوده است که این شاخص در حال حاضر  به ۱۰۰ درصد رسیده است. همچنین در حوزه روستایی  شاخص اب رسانی  قبل از انقلاب اسلامی تقریبا صفر بوده است اما در حال حاضر این شاخص به ۹۰درصد رشد پیدا کرده است.

اسماعیلیان با بیان اینکه ارتقای سطح بهداشت عمومی در  سطح جامعه از نتایج برخورداری  مردم از اب شرب سالم می باشد، تصریح کرد: در دهه فجر امسال در سطح شهرستان مشهد ۷۸ پروژه با اعتبار ۵۵۰ میلیارد تومان افتتاح و به بهره برداری خواهد رسید  که ۶۹ پروژه با اعتبار ۴۰۰ میلیارد ریال مربوط به روستاهای شهرستان مشهد می باشد.

به نقل از ابفای مشهد ، وی ادامه داد: یکی از مسائلی که  ساکنین شهر بینالود  همواره از آن گلایه داشتند عدم برخورداری از آب سالم و بهداشتی بود به طوری که مردم به ناچار برای استفاده از اب سالم و باکیفیت به سمت برداشت اب از روستاهای اطراف و یا خرید اب بسته بندی متمایل شده بودند از این رو بعد از انجام کارهای مطالعاتی اجرای پروژه تفکیک آب شرب از آب بهداشتی در شهر بینالود در دستور کار قرار گرفت .

مدیرعامل شرکت اب و فاضلاب مشهد  افزود: با بهره برداری از  فاز اول این پروژه  شامل ٢ دستگاه آب شیرین کن و چهار ایستگاه توزیع آب در سطح شهر بینالود که با اعتباری بالغ بر ۲۶میلیارد ریال به اجرا رسیده است برخورداری شهروندان از اب کیفی سالم و بهداشتی تا حدود زیادی مرتفع خواهد شد.

وی با بیان اینکه برای افزایش کمیت آب در شهر بینالود  نیز این شرکت برنامه های خوبی در دستور کار دارد، بیان داشت: شهروندان برای استفاده از ایستگاه های توزیع اب شیرین یا همان عابرآب  ابتدا باید کارت مخصوص این ایستگاه ها به مبلغ ۲۰هزار و ۵۰۰تومان را از نقاط مشخص شده در سطح شهر خریداری کنند.

اسماعیلیان ادامه داد: امروز همچنین علاوه بر این پروژه، طرح آبرسانی به ١۶ روستا در شهرستان مشهد  با ١۴ هزار نفر جمعیت و با هزینه هفت میلیارد تومان افتتاح شد.

داوری فرماندار مشهد نیز در این مراسم ضمن تبریک دهه مبارک فجر و اعیاد ماه رجب اظهار داشت: این مراسم  حاصل زحمات افراد سختکوشی است که خدمت رسانی ارزشمندی را برای مردم بوجود اورده است.

وی با بیان اینکه یکی از دغدغه های  اصلی مردم این منطقه اب ناسالم بود ، تصریح کرد: لبخندی که امروز در چهره مردم بینالود به لحاظ برخورداری از این نعمت مشاهده می شود بهترین قدردانی از اجرا کنندگان این پروژه می باشد.

فرماندار شهرستان مشهد افزود: انقلاب اسلامی نشان داد گفتمان دینی می تواند ظرفیت های خوبی برای خدمت رسانی به مردم داشته باشد.

وی با بیان اینکه امروز وقت ان است که با حضور دولت سیزدهم امید را به همه اقشار جامعه تزریق کنیم،  تصریح کرد: برای افزایش امکانات در شهر بینالود و زمینه رشد سکونت جوانان و شهروندان در این منطقه باید سازمان ها و دستگاه های اجرایی تلاش خود را مضاعف کرده و برنامه ریزی های لازم  را انجام دهند.

انتهای پیام

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.