مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری مشهد گفت: همزمان با ایام مبارک دهه فجر سه سامانه نرم افزاری با عناوین داشبورد تخصصی شهرسازی، داشبورد مکانی پروژه های عمرانی و اپلیکیشن نظارت هوشمند مورد بهره برداری قرار خواهد گرفت.

رونمایی از سه پروژه هوشمند به مناسبت دهه فجر

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از  پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری مشهد، مهدی بدیع فرخد" در خصوص پروژه‌های سازمان فاوا به مناسبت دهه فجر، اظهار کرد: همزمان با ایام مبارک دهه فجر سه سامانه نرم‌افزاری با عناوین داشبورد تخصصی شهرسازی، داشبورد مکانی پروژه‌های عمرانی و اپلیکیشن نظارت هوشمند مورد بهره‌برداری قرار خواهد گرفت.

وی در خصوص ضرورت ایجاد داشبوردها، افزود:‌ یکسری سیستم‌های عملیاتی موجود است که حاوی گزارش‌های تخصصی است ولی امکان ورود برای مدیران ارشد وجود نداشت به همین دلیل محیطی تحت عنوان dashboard.mashhad.ir ایجاد شد.

مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری مشهد بیان کرد: با همکاری معاونت برنامه‌ریزی ‌یکی از داشبوردهای خوبی که امسال طراحی شده، داشبورد شهرسازی است، در این داشبورد امکان مشاهده پراکندگی پروانه‌ها، مساحت، پایان‌کار و نقل‌وانتقالات در نقشه شهر مشهد به تفکیک منطقه و ناحیه فراهم شده است و با یک نگاه می‌توان مشاهده کرد چه تعداد ساخت‌وساز در کدام منطقه یا ناحیه وجود دارد، این کار به برنامه‌ریزی، ارائه خدمات بهتر به شهروندان و اخذ سیاست‌های تخفیفی و ساخت‌وساز کمک می‌کند.

بدیع خاطرنشان کرد: براساس آمار حاصله از این داشبورد، در سال ۱۴۰۰ بیش از ۱۴ هزار نقل‌وانتقال، پنج هزار پایان‌کار و پنج هزار و ۲۰۰ پروانه صادر شده است همچنین برای ساخت این داشبورد هزار نفر ساعت کارشناسان سازمان فاوا و هزار و ۵۰۰ نفر ساعت پیمانکار فعالیت کرده‌اند.

وی اضافه کرد: پروژه بعدی داشبورد مکانی پروژه‌های عمرانی است، در این داشبورد میزان پروژه‌های موجود در سطح شهر به تفکیک مکان مشخص شده است همچنین امکان فیلتر و گزارش‌گیری براساس حوزه‌های بهره‌بردار، مجری و خدمات براساس برنامه مناطق، محدوده و مساحت فراهم شده است.

مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری مشهد با اشاره به پیگیری شورای اسلامی شهر در خصوص مناطق بازآفرینی، تصریح کرد: در حال حاضر تمام مناطق به‌صورت مستند بر روی نقشه وجود دارد و نزدیک بر دو هزار و ۵۰۰ پروژه براساس فیلترهای ذکر شده قابل نمایش است.

بدیع ضمن اشاره به پنج هزار نفر ساعت فعالیت برای ایجاد داشبورد مکانی پروژه‌های عمرانی، در خصوص اپلیکیشن نظارت هوشمپ، گفت: پروژه جمع‌آوری هوشمند زباله‌های خشک برای اولین بار در کشور از سال گذشته در شهرداری مشهد آغاز شده است که براین اساس شهروندان می‌توانند از طریق سه اپلیکیشن نسبت به جمع‌آوری هوشمند زباله‌های خشک اقدام کنند.

وی ادامه داد: در حال‌حاضر سه شرکت خصوصی اعلام همکاری کرده‌اند که این امر سبب ایجاد محیط رقابتی، جلوگیری از انحصار و ارائه خدمات مطلوب به شهروندان می‌شود همچنین سایر شرکت‌های خصوصی نیز در صورت امکان می‌توانند درخواست داده و در صورت تایید فعالیت خود را در این زمینه آغاز کنند.

مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری مشهد اظهارکرد: با همکاری سازمان مدیریت پسماند و با توجه به زیاد شدن تعداد شرکت‌ها و ضرورت نظارت شهرداری بر آن‌ها، نرم‌افزار نظارتی ایجاد شده است. در حال حاضر بالغ بر ۱۰۰ هزار مشترک در سه اپلیکیشن مذکور فعال هستند و قریب بر پنج هزار تن زباله خشک جمع‌آوری شده است، علاوه بر این برای ساخت این اپلیکیشن نیز هزار و ۵۰۰ نفر ساعت کار کارشناسی شده است.

انتهای پیام

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.