رئیس ‌جمهور با بیان اینکه همچنان بر شعار « نه شرقی، نه غربی» استواریم، گفت: نه ما سلطه‌ای را می‌پذیریم و نه از استقلال‌مان دست برمی‌داریم نه حاضریم به کسی ظلم کنیم.

رئیسی: همچنان بر شعار « نه شرقی، نه غربی» استواریم

به گزارش قدس آنلاین، آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور طی سخنانی به مناسبت چهل و سومین سالگرد پیروزی انقلاب ضمن تبریک ۲۲ بهمن‌ ماه روز پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی افزود: یاد امام و شهدای عالیقدر انقلاب اسلامی را گرامی می‌دارم و به ارواح بلندشان درود می‌فرستم. برای جانبازان و ایثارگران عزیز از خداوند متعال طلب عافیت دارم.

رئیسی خاطر نشان کرد: ۲۲ بهمن یوم الله است. همه روزها روزهای خداست. همه شب‌ها شب‌های خداست. همه ما برای خدا هستیم. اما چرا یک روز یوم‌الله می‌شود؟

آیت الله رئیسی با طرح این پرسش که چطور جلوه قدرت الهی در یک روز از غیر مجاری عادی آن روز را روز خدا می‌کند؟، گفت: روز ۲۲ بهمن جلوه قدرت الهی به دست توانای مردم بزرگ ایران و با رهبری امام عظیم‌الشأن‌مان بود. قدرت الهی همه را خیره کرد که چگونه ممکن است ملتی با اتکال به خدا و با اعتماد به نفس به میدان بیاید و حکومتی که مورد حمایت قدرت‌های بزرگ و سلطه‌گر است، کنار بزند و با اراده خود حکومتی به نام دین و ارزش‌های الهی برپا کند. این دست قدرت لایزال الهی بود.

رئیس جمهور با بیان اینکه همچنان بر شعار « نه شرقی، نه غربی» استواریم، گفت: نه ما سلطه‌ای را می‌پذیریم و نه از استقلال‌مان دست برمی‌داریم و نه حاضریم به کسی ظلم کنیم.

وی گفت: مفتخریم در دولت مردمی جمهوریت و عدالت را به عنوان دو اصل قرار دادیم.

رئیس ‌جمهور افزود: بی‌توجهی به مردم بی‌توجهی به انقلاب اسلامی است و مردم پیوند اساسی به انقلاب دارند و دور شدن از مردم، دور شدن از انقلاب اسلامی است.

رئیسی بیان کرد: امروز نه فقط ملت بزرگ ایران بلکه به ملتهای جهان به این انقلاب سخت امیدوارند و آنچه که امروز همگان می خواهند این است که انقلابی بودن این نظام همچنان حفظ شود و در گذشت زمان و تطورات دچار فراز و فرود نشود.

رئیس جمهور در ادامه عنوان کرد: روحیه انقلابی، نگاه انقلابی و عمل انقلابی و پایبندی به این مبانی همچنان مورد تأکید مردم در سراسر عالم است که این انقلاب باید همواره برای نجات انسان و برای اینکه پرچم به دست حجت خدا از قبلی است برسد، بماند.

وی با اشاره به وحدت ایجاد شده در انقلاب، گفت: همه سلایق به دور از اختلافات نباید بگذارند وحدت خدشه‌دار شود.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.