پرچمدار کاروان ورزش ایران در بازیهای المپیک زمستانی گفت: بابت مثبت شدن تست دوپینگم از مردم ایران عذرخواهی می کنم اما این اتفاق عامدانه رخ نداده و نمی دانم مواد چطور وارد بدنم شده است.

ساوه‌شمشکی:از مردم ایران عذرخواهی می‌کنم/مسئولیت دوپینگ با من است

به گزارش قدس آنلاین، حسین ساوه شمشکی نماینده اسکی آلپاین ایران در المپیک زمستانی که به تازگی تست دوپینگ وی مثبت اعلام شده است گفت: بابت اتفاقی که افتاد و باعث ناراحتی همه شد عذرخواهی می‌کنم. خواستم در مورد اتفاقی که افتاده است و بحث تست دوپینگم که مثبت درآمده توضیحاتی بدهم.

وی افزود: من در ۴ ژانویه بعد از پایان ۸۰-۹۰ درصد انتخابی های المیپک تست دوپینگ در پیست اسکی توچال دادم و در آنجا تست من منفی بود بعد از آن هم دلیل یا انگیزه ای نمی‌توانست وجود داشته باشد که من دست به چنین کاری بزنم. قطعا این موضوع عامدانه نبوده است.

پرچمدار کاروان ورزش ایران در المپیک زمستانی ادامه داد: به هر حال هر ورزشکاری در ارتباط با موادی که وارد بدنش می شود مسئولیت دارد. حالا چه به صورت غذا بوده باشد و چه به صورت مکمل های ورزشی و به هر شکلی مسئولیت به صورت کامل به عهده من است و بابت این سهل انگاری از همه ملت ایران عذرخواهی می کنم چرا که باعث ناراحتی و رنجش خاطر آنها شدم.

وی تصریح کرد: توقعی از من برای کسب مدال نبود و همه می دانند حتی با دوپینگ هم نهایتا می شود ۵۰ صدم یا نهایتا یک ثانیه بهتر عمل کرد. ما در جایگاهی در اسکی نیستیم که من بخواهم با این کار به مدال نزدیک شوم و چنین توقعی هم از ما وجود نداشت نه مسئولان از ما چنین توقعی داشتند و نه خودمان از خودمان.

ساوه شمشکی ادامه داد: من می خواستم بهترین عملکردم را داشته باشم و برای آن هم چند سال ورزش کردم و زحمت کشیدم و الان به هرحال نتیجه تمام زحماتم به باد رفته است. بیشترین ناراحتی من این است که باعث رنجش خاطر ۸۰ میلیون ایرانی شدم و بابت این موضع شرمنده هستم.

ساوه شمشکی ادامه داد: دومین موضوع این است که به هرحال از جامعه ورزش بخصوص جامعه اسکی عذرخواهی می کنم. من به عنوان نماینده جامعه اسکی اینجا هستم و با سهمیه ای که جامعه اسکی دارد به اینجا آمدم و این سهل انگاری باعث شد که نتوانم نماینده خوبی برای ورزش ایران باشم.

وی افزود: من تمام سعی ام را کردم که بهترین باشم واقعا این بحث عامدانه نبوده و کسانی که من را می شناسند می دانند که من چنین کاری را هیچوقت نکردم. در تمام این سالها از من تست دوپینگ به عمل آمده است و در تمام سالهایی که در عضویت تیم ملی بودم در تمام مسابقات بین المللی و معتبری که شرکت کردیم از ما تست به عمل آمده است در المپیک های گذشته و در مسابقات بازی های آسیایی در آلمانی قزاقستان من چهارم شدم و هم تیمی من سوم شد و مدال گرفت ولی از من تست دوپینگ گرفتند. در ساپورو ژاپن پنجم شدم از سه نفر اول تست نگرفتند ولی از بنده تست گرفتند. می دانستم اینجا هم قطع به یقین تست گرفته خواهد شد مطمئنا نمی توانستم عمدا چنین خطایی انجام دهم. با توجه به تجربه ای که از قبل داشتم و انگیزه ای هم برای این کار وجود نداشت از جایگاه خودمان در ورزش اسکی هم مطلع بودم.

وی افزود: این اتفاق قطعا سهوا افتاده است و امیدوارم که اولا بنده را ببخشند و شرمنده هستم. از تمام اختیارات قانونی کمک خواهم گرفت تا متوجه شوم این مواد از چه راهی و چطور وارد بدنم شده است. آنچه می توانم الان بگویم این است که شرمنده مردم ایران هستم و بابتش عذرخواهی می کنم.

منبع: مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.