کارگردان سریال «دودکش۳» گفت: برای فصل جدید این سریال قصه ای جدید داریم که ارتباطی به قصه هایی که در فصل های قبلی دیدید ندارد. البته این را هم بگویم که قالیشویی در قصه ما هست، اما کلیت قصه ربطی به فضای فصل های قبلی ندارد.

«دودکش ۳» ساخته می شود/ قالیشویی مشتاق همچنان لوکیشن اصلی است/ تغییر در ترکیب بازیگران و قصه

به گزارش قدس آنلاین، این روزها تلویزیون بیش از هر زمان دیگری به سریال های کمدی نیاز دارد. سریال هایی که برای مخاطبان فضایی مفرح ایجاد کرده و بتوانند دقایقی آنها را بخنداند. البته که برخی برنامه ها سعی بر این دارند تا فضای نشاط آوری را بین مردم بیشتر کنند، اما حضور یک اثر نمایشی نیز در جای خود می تواند در باکس خلوت سیما حرفی برای گفتن داشته باشد. در میان سریال های کمدی تلویزیون، سریال دودکش یکی از آثار پرمخاطبی بود که با قصه و کمدی که داشت توانست مخاطبین خوبی را برای خود رقم بزند. در این گزارش به بهانه تولید فصل جدید این سریال مروری بر اتفاقاتی که در روند تولید و پخش آن افتاد، خواهیم داشت.

** دودکش؛ سریال ماه رمضانی تلویزیون

فصل اول سریال دودکش به کارگردانی محمدحسین لطیفی و تهیه کنندگی زینب تقوایی و نویسندگی برزو نیک نژاد و حسن وارسته در رمضان ۱۳۹۲ از شبکه یک سیما پخش شد. فصل ابتدایی این سریال بنا بود در نوروز ۹۲ پخش شود اما به خاطر پخش سریال پایتخت، به ماه رمضان موکول شد.

داستان اصلی این فصل از سریال به تعطیلی قالیشویی درست در روزهای پایانی سال برمی گردد و داستان هایی که برای صاحب قالیشویی یعنی همان فیروز مشتاق مرتبط است و ماجراهایی که برای برادر همسرش نصرت بوجود می آید داستان کلی این سریال را شامل می شود.

** پادری ادامه دودکش بود

فصل دوم این سریال تحت عنوان پادری در ماه رمضان سال ۱۳۹۵ به عنوان اسپین آف مجموعه دودکش از همین شبکه به نمایش گذاشته شد. در این سریال همان شخصیت هایی که در فصل ابتدایی سریال بازی می کردند ادامه نقش هایشان را در موقعیتی مشابه به تصویر کشیدند. در این فصل محمود رضوی تهیه کنندگی را به عهده داشت.

** داستان دودکش ۲، روایت ۵ سال آینده خانواده مشتاق

در نهایت فصل سه این سریال با نام «دودکش۲» تیرماه امسال از شبکه یک بروی آنتن رفت. قصه این فصل از سریال ادامه داستان هایی که برای خانواده مشتاق رقم می خورد را در ۵ سال آینده نشان می داد.

** چرا نام دودکش برای سریال انتخاب شد؟   

 در فصل اول همه اتفاق های این سریال در یک قالیشویی می گذرد. قالیشویی مشتاق که متعلق به فیروز مشتاق با بازی هومن برق نورد است. این سریال بیشتر سعی دارد  نشان دهد چطور می توان از پس مشکلات زندگی بر آمد و آنها را حل کرد؟ تضاد بین رفتار و اخلاق برخی افراد در جامعه را در بین شخصیت های اصلی این سریال می توان دید.

محمدحسین لطیفی در گفت و گویی درباره انتخاب نام این سریال گفته بود: علت نام گذاری این سریال به خاطر این است که ما در یک فضای پر از دود هستیم و اگر دودکشی باشد ما همدیگر را خیلی خوب خواهیم دید، همدیگر را دوست خواهیم داشت و به هم محبت خواهیم کرد.

** هومن برق نورد و ایفای نقش فیروز مشتاق

برق نورد از جمله بازیگران کمدی سریال های تلویزیونی است که اولین بار در سریال اشک ها و لبخندها نقشی کمیک داشت و بعد از آن در ساختمان پزشکان، چک برگشتی،‌در مسیر زاینده رود، دزد و پلیس،‌آچمز و ... بازی کرد. اغلب نقش های برق نورد کمدی هستند و کم پیش آمده تا او در قالب نقش های جدی و درام به ایفای نقش بپردازد.

یکی از ویژگی های مهم فیروز در این سریال توکل به خدا و تلاش هایش برای رسیدن به هدفی که در سر دارد است.

** نصرت و نقشی که تکرار نشد

نصرت را در این سریال بهنام تشکر بازی می کند. او هم مثل برق نورد با بازی در سریال ساختمان پزشکان معرفی شد. تشکر در ساختمان پزشکان نقش نیما افشار را داشت،‌ دکتری که تخصصش روانشناسی بود و همسرش از بیماران سابقش بود. تشکر در سریال دودکش نقش نصرت را بازی می کرد.

تشکر با اینکه در سریال های کمدی بسیاری بازی کرده اما تبحر خوبی هم در حوزه درام و جدی دارد و حضورش در فیلم سینمایی لاک قرمز برگ دیگری از توانایی هایش را بعد از این سریال نشان داد.

** قالیشویی که هویت داستان دودکش است

در این سریال لوکیشن قالیشویی به کلیت داستان روح داده است و طوری است که گویی آن فضا برای خود هویتی دارد. همه اتفاق ها هم در همان قالیشویی رخ می دهد به این خاطر که همه نقش های اصلی در همانجا زندگی می کنند و به نوعی کار و زندگی شان با هم تداخل پیدا کرده است.

** گذر زمانی بین فصل های مختلف سریال

گذر زمان در بین فصل های مختلف این سریال احساس می شود. آنهم به دلیل حضور دو کودک ۸ ساله در فصل اول که در فصل های بعدی هر کدام به اندازه ۳ تا ۵ سال بزرگتر شدند. محمدرضا شیرخانلو یکی از همین کودکان بود که در فصل ابتدایی دودکش،‌۷ سال و در پادری ۱۰ سال و در دودکش ۲،  ۱۵ سال داشت.

** بازیگران این سریال چه کسانی بودند؟

هومن برق نورد، امیرحسین رستمی، سیما تیرانداز، نگار عابدی، محمدرضا شیرخانلو، یاس نوروزی و الهام اخوان و (با حضور) بهنام تشکر و (بازیگران خردسال) حسین شهبازی، مهنا سیدی، هانا عباسی در «دودکش ۲» بازی می کردند که اغلب شان در فصل های قبلی سریال هم حضور داشتند.

** نیک نژاد: قصه «دودکش ۳» ربطی به فضای فصل های قبلی ندارد/ در کارهایم امیدآفرینی می کنم 

«برزو نیک نژاد» نویسنده و کارگردان سریال «دودکش ۲» که در فصل های قبلی هم به عنوان نویسنده حضور داشت، در گفت و گو با خبرنگار رادیو و تلویزیون خبرگزاری فارس، درباره تولید ادامه این سریال در فصل های بعدی، گفت: صحبت هایی برای ادامه دادن این سریال هست اما باید قبل از هر چیز به متن خوبی برای تولید برسیم و بعد تولید را شروع کنیم.

وی ادامه داد: این روزها بیشتر دوست دارم کار جدی بسازم و بیشتر به کار جدی فکر می کنم تا کمدی اما خب دودکش یکی از کارهایی است که همیشه دوستش داشتم و اگر شرایط مهیا شود حتما آن را می سازم.

نیک نژاد در ادامه بیان داشت: این روزها اگر بخواهیم کمدی بسازیم باید اجتماع و شرایط مان را نقد کنیم. در دودکش ۲ هم همین بود و نقدهای اجتماعی داشتیم. من نیز همیشه با سختی هایی که وجود داشته سعی کردم مردم را بخندانم اما الان خنداندن مردم سخت شده است. در کنار آن همیشه تلاش کردم تا امیدآفرینی را در کارهایم داشته باشم.

کارگردان سریال «بی خانمان» درباره استفاده از بازیگران قبلی در فصل جدید دودکش گفت: از همان بازیگرانی که در دودکش ۲ بازی می کردند قطعا در فصل بعدی هم استفاده خواهیم کرد. منتهی با ترکیبی جدید و همیشه در کارهایم دوست داشتم از بازیگران جدید استفاده کنم.

وی با اشاره به قصه ای که قرار است در دودکش۳ روایت شود، نیز بیان داشت: قصه ای جدید داریم که ارتباطی به قصه هایی که در فصل های قبلی دیدید ندارد. البته این را هم بگویم که قالیشویی در قصه ما هست اما کلیت قصه ربطی به فضای فصل های قبلی ندارد.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.