استاندار خراسان رضوی گفت: در ارتباط با مترو و اتوبوس‌ها تاکید بر استفاده از ۲ ماسک است و باید مقدمات استفاده از خدمات مترو و اتوبوس تنها برای افراد واکسینه شده فراهم شود.

خدمات حمل و نقل عمومی فقط به افراد واکسینه شده ارایه شود

به گزارش قدس آنلاین، روابط عمومی استانداری خراسان رضوی، یعقوبعلی نظری در نشست ستاد پیشگیری و مقابله با ویروس کرونای استان، افزود: با توجه به شیوع گسترده ویروس اومیکرون و بروز وضعیت قرمز، کماکان مطابق با شرایط اعلام شده قبلی به مدت یک هفته وضعیت مراکز آموزشی استان تمدید شده و مهدهای کودک‌ هم به مدت یک هفته در شهرهای قرمز تعطیل خواهند بود.

وی با اشاره به نحوه فعالیت‌ تالارها، ادامه داد: تالارهای پذیرایی باید صرفا با ۳۰ درصد ظرفیت فعالیت کنند و مابقی صندلی‌های خود را از محل خارج کنند.

استاندار خراسان رضوی گفت: صداوسیما و دیگر رسانه‌ها باید تلاش کنند تا ضریب حساسیت مردم نسبت به رعایت پروتکل‌های بهداشتی و خودمراقبتی افزایش یابد.

نظری با بیان اینکه مراجعه به موقع بیماران به پزشک باید مورد توجه قرار گیرد، افزود: در این بین آمادگی بیمارستان‌ها و مراکز درمانی استان هم همچنان مورد تاکید است.

وی با تاکید بر لزوم تشدید پروتکل‌های بهداشتی در اصناف و کارخانجات، ادامه داد: زدن دز سوم واکسن بسیار مهم است و در این راستا امیدواریم جهشی در حوزه تزریق دز سوم صورت بگیرد.

در حال حاضر حدود هزار و ۱۵۰ بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های خراسان رضوی بستری هستند.
بر اساس آخرین آمار رسمی تاکنون ۶ میلیون و ۷۸۰ هزار و ۴۵۳ نفر در ایران به ویروس کرونا مبتلا شدند و با فوت ۱۳۳ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ در ۲۴ ساعت گذشته مجموع جان باختگان این بیماری در کشور به ۱۳۳ هزار و ۵۷۰ نفر رسیده است.
همچنین تاکنون ۶ میلیون و ۲۸۱ هزار و ۲۷۴ نفر از بیماران، بهبود یافته یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند.
تا کنون ۶۱ میلیون و ۴۷۷ هزار و ۲۶۳ دُز اول، ۵۴ میلیون و ۷۷۲ هزار و ۲۴۴ دُز دوم و ۲۱ میلیون و ۸۴ هزار و ۷۹۵ دُز سوم واکسن کرونا تزریق شده است و مجموع واکسن‌های تزریق شده در کشور به ۱۳۷ میلیون و ۳۳۴ هزار و ۳۰۲ دُز رسیده است.
در حال حاضر ۲۴۷ شهرستان در وضعیت قرمز، ۱۱۲ شهرستان در وضعیت نارنجی، ۸۹ شهرستان در وضعیت زرد کرونایی هشتند و هیچ شهرستانی در وضعیت آبی قرار ندارد.  
بر اساس آخرین آمار رسمی تا جمعه ۲۲ بهمن ماه سال جاری"پاندمی کرونا" در جهان ۴۰۷ میلیون و ۴۱ هزار و ۸۰۶ نفر را بیمار کرده و جان پنج میلیون و ۸۱۰ هزار و ۸۹۲ نفر را گرفته است. ۳۲۷ میلیون و ۱۳۰ هزار و ۵۲۰ نفر از افراد مبتلا به ویروس کرونا در جهان هم تاکنون درمان شده‌اند.
در این میان آمریکا با ۷۹ میلیون و ۵۲ هزار و ۶۸۱ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ و همچنین ۹۳۹ هزار و ۴۲۷ قربانی ویروس کرونا، بیشترین آمار ابتلا و تلفات ناشی از پاندمی کرونا را در جهان به خود اختصاص داده است. پس از آمریکا کشورهای هند، برزیل و فرانسه بیشترین شمار افراد مبتلا به ویروس کرونا را دارند.

منبع: ایرنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.