رئیس کمیسیون بانوان و خانواده شورای اسلامی شهر مشهد مقدس گفت: حسن یعقوب رسولی گالری، پاکبانی که با داشتن سه فرزند معلول و شرایط مالی سخت، رقم میلیاردی‌ پیدا کرده و آن را صادقانه به صاحبش برگرداند.

گام دوم انقلاب عرصه تحول در عدالت خواهی است/ تجلیل از پاکبان پاکدست مشهدی

به گزارش قدس آنلاین، به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی شورای اسلامی شهر مشهد مقدس، فاطمه سلیمی با اعلام اینکه در نگاه دینی مرد و زن جنس مخالف نیستند، بلکه مکمل وجودی یکدیگرند، اظهار کرد: در انجام وظایف و مسئولیت‌های فردی و اجتماعی، شکوفایی ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های مختلف کشور، در گرو نقش آفرینی توامان مردان و زنان جامعه در افق‌های ترسیم شده تمدنی است.
وی افزود: اکنون در گام دوم انقلاب ضرورت پیروی واقعی از راه، روش و مشی عملی حضرت امیرالمومنین‌ علی(علیه السلام)، در عرصه‌های گوناگون زندگی در کنار محبت و ارادت به ایشان صدچندان می‌نماید؛ پرداختن به جنبه‌های ناب از زندگی نورانی آن امام همام، که تاکنون چندان بدان توجه نشده، می‌تواند راهگشای بسیاری از معضلات و مشکلات کنونی بوده و منجر به ارتقاء نگاه عمومی به مقوله مردانگی و جوانمردی گردد.
عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر مشهد مقدس خاطر نشان کرد: سلوک مهربانانه و عاشقانه امیرالمومنین (علیه السلام) با اهل بیت و خانواده، به ویژه همسر گرامیشان، حضرت زهرا (سلام الله علیها) و فراهم سازی بستر مساعد جهت اشتغالات علمی و اجتماعی ایشان در کنار هم‌دوشی و همدلی بیدریغش در امر خانه داری و بچه داری، الگوی ممتاز و نسخه حیات بخشی است، که فرهنگ عمومی جامعه امروز بیش از هر زمانی بدان محتاج است.
رئیس کمیسیون بانوان و خانواده شورای اسلامی شهر مشهد مقدس تصریح کرد: خداوند حکیم در آیه ۳۴ سوره نساء می‌فرماید: «الرجال قوامون علی النساء»، با مراجعه به منابع تفسیری و سیره عملی معصومین (علیهم السلام) می‌توان به‌خوبی دریافت که مالک این قوامیت، خادمیت است؛ خادمیتی مشفقانه که وجود مرد را مایه قوام، آسایش و ثبات در خانواده می‌نماید، متاسفانه نگاه سلیقه‌ای و بعضا جنسیتی برخی افراد به آموزه‌های دینی، موجب برداشتی سطحی و حداقلی گردیده است.
سلیمی با عنوان اینکه این قوامیت در تصمیم گیری امور خانواده دارای چارچوب‌ها و حدود و ثغوری است، اذعان کرد: این اختیار را محل امتحان و آزمایش مرد در برابر تامین حقوق فرزندان و بانوی زندگی‌اش می‌نماید و نقش و تأثیر همراهی او را در انسان سازی و تعالی جامعه، بدست زنان مبرهن می‌سازد. مردانگی در قاموس فکری و عملی امام علی (علیه السلام)، یعنی قوام بخشی حداکثری، به طراوت و شادابی اهل خانواده و ریحانگی زن.
وی با تاکید بر اینکه برجسته‌ترین شعار حضرت امیرالمؤمنین علی(علیه السلام) عدالت است، بیان کرد: ما به عنوان پیروان آن حضرت، باید عدالت را سرلوحه همه امور در نظام اسلامی قرار دهیم؛ گام دوم انقلاب عرصه تحول در عدالت خواهی است، پیگیری و اجرای اصول بر زمین مانده‌ای از قانون اساسی که تحقق آن‌ها فراهم آورنده زیرساخت‌های اقامه عدالت در تمامی ساحت‌های اجتماعی است.
رئیس کمیسیون بانوان و خانواده شورای اسلامی شهر مشهد مقدس ضمن تبریک میلاد نماد عدالت و رافت، امام معصوم حضرت علی بن ابی طالب، اذعان کرد: این روز را به بزرگ مردانی که علی گونه، قوام زندگی خویش و جامعه اسلامی ایرانی هستند، تهنیت گفته و به نمایندگی از تمامی زنان، به بودنتان در کنار خویش در نقش پدرانه، همسرانه و برادرانه می‌بالیم و تلاش‌های خالص‌تان را در همراهی و استواری نهاد مقدس خانواده قدر می‌نهیم؛ که این تقدس با الگوبرداری از زندگی حضرت علی (علیه السلام) و حضرت فاطمه (سلام الله علیها) است.
وی با تشکر از مردانی که برای کسب روزی حلال مردانه تلاش می‌کنند، بیان کرد: پیامبر اکرم(ص) می‌فرمایند «کسی که برای اداره زندگی خانواده‌اش تالش می‌کند، مانند کسی است که در راه خدا جهاد می‌کند.»؛ همچنین از همکاران آقا در شهرداری مشهد در تمامی بخش‌های کارمندی و کارگری که خالصانه خدمت می‌کنند، از پاکبان‌ها، همکاران پلیس ساختمان، کارگران فضای سبز، رانندگان تشکر کرده و سپاسگزار زحماتتان هستیم.
سلیمی با اشاره به برخی نمونه‌های پاکدستی و امانتداری، خاطر نشان کرد: حسن یعقوب رسولی گالری، پاکبانی که با داشتن سه فرزند معلول و شرایط مالی سخت، رقم میلیاردی‌ پیدا کرده و آن را صادقانه به صاحبش برگرداند.
عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر مشهد مقدس ادامه داد: همچنین تبریک به زنان قدرتمندی که دست تقدیر و حکمت الهی، مردانشان را آسمانی نموده و مهربانی تعالی و انسان سازی مادرانه و قوامیت و خادمیت مردانه را توأمان در خانواده به دوش می‌کشند؛ همسران شهدای بزرگ اسلام که عظمت صبر و استقامت‌شان ستودنی است، همچنین خدا قوت به همسران همکاران گرانقدرمان محمد اسدی پاکبانی که در حین انجام وظیفه بر اثر برخورد خودرو سواری جان باخت و خدا قوت به همسران عبدالرحیم ربانی، محسن بهامین و ابراهیم موسوی عرض می‌کنم.
وی در پایان گفت: خدا قوت به همسران محمد رنجبر همکار حوزه فرهنگی که سال‌ها برای ارتقای فرهنگ شهرمان کوشید؛ سعید سعیدی مقدم، علی کیمیافر، مجید ظفرمحمد نژاد، محمد قادمی پناه، رحمان نوذری، سید هادی مصطفویان و همه عزیزانی که بر اثر ابتال به ویروس منحوس کرونا دست تقدیر آنان را از ما جدا کرد.

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.