معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: هر چند تا سه‌شنبه تمامی مهدکودک‌ها تعطیل هستند اما آن زمان هم بر اساس آخرین وضعیت ویروس اومیکرون تصمیمات جدید اتخاذ می‌شود.

بازگشایی مهدهای کودک‌ بستگی به شرایط امیکرون دارد/۲۱ درصد بستری‌ها زیر ۱۶ سال هستند

به گزارش قدس آنلاین، سید جواد حسینی در خصوص آخرین تدابیر اتخاذ شده برای بازگشایی مهدکودک‌های خراسان رضوی افزود: اگر همچنان با ویروس امیکرون مواجه باشیم و ستاد مبارزه با کرونا موافق باشد، بسته بودن مهدهای کودک تمدید خواهد شد.

وی با اعلام اینکه اگر قرار بر بازگشایی مهدهای کودک‌ها باشد باید دستورالعمل‌ها و پروتکل‌های قبلی به جد رعایت شود، عنوان کرد: بر اساس پروتکل‌های قبلی حتماً باید خانواده کودکان و راننده سرویس کودک واکسن دریافت کرده باشند و در پرونده کودک باشد. همچنین تمامی عوامل اجرایی مهدکودک‌ها هم باید واکسن تزریق کرده باشند.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اشاره به اینکه اکنون حدود ۲۱ درصد بستری‌ها زیر ۱۶ سال هستند، در خصوص وضعیت واکسیناسیون در خراسان رضوی گفت: در جمعیت بالای ۱۸ سال تاکنون حدود ۹۵ درصد دوز اول، ۸۳ درصد دوز دوم و حدود ۲۷ درصد دوز سوم  را تزریق کرده‌اند.

وی افزود: آمار واکسیناسیون کودکان ۹ تا ۱۱ سال حدود ۸ درصد است. از روز چهارشنبه هفته گذشته واکسیناسیون کودکان بالای ۵ سال آغاز شده است.

حسینی بیان کرد: باوجود اینکه در دوز اول و دوم واکسیناسیون نسبت به سطح کشور وضعیت مناسب‌تری داریم ولی در دوز سوم از میانگین کشوری پایین‌تر هستیم.

وی تصریح کرد: با توجه به وضعیت بیماری که اکنون وجود دارد واکسیناسیون شرط اساسی است. از تمامی شهروندان درخواست داریم کسانی که هنوز دوز اول را تزریق نکرده‌اند هر چه زودتر به پایگاه‌ها و مراکز واکسیناسیون مراجعه کنند و آن دسته از افرادی هم که از زمان دوز دوم و سوم‌ آنها گذشته است، برای دریافت واکسن اقدام کنند.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه کسانی که واکسن خود را دریافت می‌کنند همچنان باید از ماسک هم استفاده کنند، خاطرنشان کرد: استفاده از ماسک در اماکن عمومی، وجود تهویه مناسب در فضاهای بسته و رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و بهداشت فردی ضروری است.

حسینی گفت: هر چند در بستری افراد افزایش خاصی نداشتیم اما در مراجعه سرپایی به مراکز جامع سلامت و اورژانس بیمارستان‌ها افزایش داریم. در همین خصوص از مردم درخواست داریم ابتدا به مراکز بهداشتی درمانی و درمانگاه‌ها مراجعه کنند و از مراجعه مستقیم به بیمارستان خودداری کنند.

وی با بیان اینکه در پیک مراجعه بیماران سرپایی قرار داریم، افزود: امیدواریم با کمک مردم بتوانیم وضعیت بیماری را کنترل کنیم، متأسفانه اکنون تست پی سی آر حدود ۵۰ درصد و تست رپید حدود ۳۸ درصد از مراجعه‌کنندگان مثبت می‌شود.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد عنوان کرد: باوجود اینکه اکنون برای تخت و اکسیژن مشکلی نداریم، اما اگر وضعیتی که در سایر کشورها اتفاق افتاد بخواهد در ایران هم اتفاق بیفتد برای تخت با مشکل مواجه خواهیم شد.

منبع: ایسنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.