مقام‌های ارشد ارتش آمریکا دخیل در حمله‌ای که به کشته شدن ابو ابراهیم الهاشمی القرشی، رهبر داعش در شمال سوریه منجر شد، به چندین سازمان خبری گفتند که ممکن است غیرنظامیان بیشتری در این عملیات کشته شده باشند.

پنتاگون درباره جزئیات حمله و کشته شدن رهبر داعش مطمئن نیست

به گزارش قدس آنلاین، این اظهارات نسبت به آنچه که پیشتر توسط پنتاگون عنوان شده بود، تفاوت دارد. مقام‌های ارتش آمریکا همچنین افزودند که مشخص نیست چه کسی بمبی را که باعث کشته شدن رهبر این گروه تروریستی شد، منفجر کرده است.

جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا سوم فوریه سال جاری میلادی مرگ این رهبر داعش را در شمال سوریه اعلام کرد و مدعی شد که این رهبر داعشی خودش را برای فرار کردن از دستگیری در منزلی دور افتاده در نزدیکی مرز ترکیه منفجر کرده است.

پنتاگون در آن زمان گزارش کرد که چهار غیر نظامی از جمله همسر و دو فرزند القرشی در این انفجار کشته شدند و ۱۰ غیر نظامی دیگر هم از جمله هفت کودک محل را تخلیه کردند.

گزارش‌های مستقل نیز به سرعت مدعی شدند که دست کم ۱۱ نفر در این انفجار کشته شدند که شامل چهار زن و ۶ کودک می‌شود.

مقامات آمریکایی که خواستند نامشان فاش نشود به خبرنگاران گفتند که آنها نمی‌توانند تلفات بیشتر را رد کنند چون اجساد بیشتری از زیر آوار منزل منفجر شده بیرون کشیده شدند.

خبرگزاری آسوشیتدپرس نیز از قول منابع گزارش کرد که مشخص نیست دقیقا چه کسی این انفجار را رقم زده باشد: قرشی یا شخصی دیگر که در ساختمان بوده است.

منبع: ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.