عضو شورای شهر تهران گفت: هر درآمدی که شهرداری دارد به سرعت صرف محیط‌زیست، حمل و نقل عمومی و پروژه‌های عمرانی می شود.

تشکیل صندوق محیط‌زیست و حمل و نقل عمومی منتفی شد

به گزارش قدس آنلاین، ناصر امانی گفت: اگر همه درآمدها به حساب خزانه بیاید، تکلیف و خاصیت هیئت مدیره، مدیرعامل و ذی حساب چیست که برای درآمدهایشان تصمیم‌گیری کنند. زمانی حضور این افراد خاصیت دارد که دستشان برای تصمیم‌گیری راجع به درآمدهایشان باز باشد.

به گفته عضو شورای شهر تهران، بر اساس به استناد برنامه پنج‌ساله توسعه شهرداری موظف است نسبت به تشکیل «صندوق محیط‌زیست و حمل و نقل عمومی» اقدام و آیین‌نامه اجرایی_هیات امنا و ارکان و نحوه برداشت از آن را جهت تصویب به شورای اسلامی شهر تهران ارائه کند.»

امانی گفت: ما همانند دولت درآمد ارزی نداریم، درآمد ما یا نقدی است یا غیر نقدی است. بودجه این صندوق قرار است از کجا واریز شود؟ شهرداری تهران هر درآمدی داشته باشد، به سرعت صرف محیط‌زیست، حمل و نقل عمومی و پروژه‌های عمرانی می‌کند. اساسا بودجه‌ای نمی‌ماند که وارد این صندوق شود. حتی به فرض ورود هم درست نیست که ریال را که ارزش آن مدام پایین می‌آید را در یک صندوق، حبس کنند.

در ادامه پیرهادی گفت: صندوق برگرفته از صندوق دولت است که موظف است کمک هایی را به شهرداری در این زمینه داشته باشد و با تشکیل یک صندوق مستقل می توان مشخص کرد که آیا دولت کمک داشته است. اما تا امروز وجوهی به شهرداری واریز نکرده است. 

اعضای شورا در نهایت به حذف این بند رای مثبت دادند.

پیشتر، مدیرکل محیط‌زیست و توسعه پایدار شهرداری گفته بود که شهرداری موظف به تشکیل صندوق توسعه محیط‌زیست و حمل و نقل و فراهم کردن سازوکارهای لازم برای توسعه محیط‌زیست است، اما تاکنون به‌رغم اینکه چندبار درباره آن تذکر داده‌ایم، هیچ اتفاقی نیفتاده است.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.